engine sounde02-e1403027348937

PolyPhony digital heeft met de komst van Gran Turismo 6 nogal wat kritiek te verwerken gehad. Met de release van GT6 werden er vele beloftes gedaan, die niet werden nagekomen. Lang bleef het stil, er werd niet gecommuniceerd en er kwam geen of nauwelijks nieuwe content. Inmiddels begint er aardig wat content vrij te komen. Zo was er daar de datalogger, Senna content, diverse Vision GT auto's, Red Bull Ring en inmiddels aardig wat nieuwe auto's.

Qua communicatie is er sinds 16 juni ook iets nieuws. "Pitstop", een weblog vanuit Gran Turismo waarbij onder andere Kazunori Yamauchi allerlei zaken rondom Gran Turismo communiceert. Hij verwijst hierin ook naar de diverse fora, zoals GTPlanet, waarin vragen rechtstreeks gesteld kunnen worden aan hem. Het antwoord volgt op "Pitstop". Dit is dus de nieuwe spreekbuis voor Gran-Turismo.com.

Een van de meest gehekelde zaken in Gran Turismo is het geluid van de auto's, zo schrijft Kazunori. In de blog schrijft hij hoe ze in 2003 begonnen zijn met het opnemen van geluid en tegen welke problemen zij aanliepen. Duidelijk blijkt dat ze er druk mee bezig zijn, en dat het grote probleem er kennelijk in ligt om de auto's onder volle belasting te kunnen opnemen qua geluid. Pitstop is er in het Japans en in het Engels. We zullen je hier op de hoogte houden van de updates die daar op worden gegeven.

Login om te antwoorden