Project Cars 2 header

Laten we beginnen met de conclusie:Is het al 22 september?

Project Cars 2 belooft een goede race simulator te worden. Hij is laagdrempeliger dan bijvoorbeeld Assetto Corsa of rFactor2, maar geavanceerder dan Gran Turismo Sport.De physics zijn goed in vergelijk met het vorige deel en graphisch lijkt een en ander iets zwaarder te zijn dan het eerste deel, maar niet veel.
Nieuwsgierig geworden naar deze bevindingen? Klik op lees verder en zie de preview video (in 3 delen gehakt), waar we live opgenomen voor jullie ruim een uur aan de slag zijn gegaan.Op de achtergrond is Mark nog bezig met de nodige bevindingen, welke hij zal aanvullen via het forum.

 

Preview

Voor de gelegenheid maakten we gebruik van het account van Mark, welke early access had in de game. De versie die wij hadden was build 801. Het betreft een Work in Progress versie. Zo bleek al snel want een aantal zaken die niet klopten in de versie 801 (regen op de auto ruit), waren in versie 805 (1,5 GB) al gepatched. Dezelfde week kwam versie 810 alweer uit, dus de ontwikkeling is nog in volle gang.In onderstaande video's hebben we een eerste sessie met Project Cars 2 voor jullie "live opgenomen". We hebben hem in drieen gehakt, want het is goed voor iets meer dan een uur aan kijk en luister plezier. Tevens staan er een aantal gameplay video's bij die we voor jullie gemaakt hebben. Hope you enjoy! De tekst hieronder is een korte samenvatting van onze eerste bevindingen. De rest gewoon zelf bekijken!

Belangrijkste vraag

De belangrijkste vragen die we hadden waren simpel, maar belangrijk:- Is de handling en physics van Project Cars 2 beter dan de voorgaande titel?- De benodigde PC specs zijn imponerend, draait hij nog op mijn "oude" computer (irrelevant voor console gebruikers)?
Vraag 1:Volmondig kunnen we hierop antwoorden "JA"!!Het banden model (met deformatie) is goed. De grens van de auto's liggen ver weg, maar eenmaal op de grens voelt het vertrouwd, zoals de betere simulatoren dat ook laten aan voelen en reageren. De FFB is goed. 
Vraag 2:Project Cars 2 draait op nagenoeg dezelfde specs als zijn voorganger. Hier en daar zijn wat zwaardere grafische stukken tussen, maar het is niet meteen nodig om je oude PC op de schroothoop te gooien en een nieuwe te moeten kopen. De GTX960 is niet onder de 60 fps geweest, behalve in replay.


Is PJC2 een volledig nieuwe game?

Nee, wij zijn van mening van niet. Project Cars lijkt een op vele punten verbeterde versie van Project Cars 1. De content is aangevuld maar verder hetzelfde. De verbetering is echter zo goed, dat het wel aanvoelt alsof je een volledig nieuwe game speelt. Ook in de GUI zijn de nodige verbeteringen op te merken die een frisse nieuwe start geven.

Wat kan er nog beter?

Eerst gezegd hebbende, wij speelden een WIP versie, wat betekent dat hetgeen ons is opgevallen bij de het eind product misschien al verholpen zijn.Een aantal van de geluiden van de auto's waren opzich wel lekker, maar niet realistisch, opzwepend of goed genoeg. Hoeplijk veraranderd dit nog, want dit doet wel wat met de beleving.


Wat zit er aan te komen?

Mark heeft de nodige zaken in het online gedeelte onderzocht en gaf aan dat de mogelijkheden voor instellen daarin bijna oneindig zijn! 
We kunnen niet wachten, jullie?


Gebruikte preview specs

PC:processor - i5 4590Memory - 16 GB DDR3Videocard - MSI nVidia GeForce GTX 960Video settings: Full HD (1920 x 1080)
Stuur:Thrustmaster T300 RS Alcantara editionThrustmaster T3PA pedals with brake modThrustmaster TH8A manual shifteron a GT Omega Evo seat

Preview video deel 1

Preview video deel 2

Preview video deel 3

 

Gameplay video Lamborghini Diablo op Fuji

Gameplay video Australian V8 Supercar op Bathurst

Gameplay video Rally Cross

Gameplay video Touring Car race op Red Bull Ring

 

Login om te antwoorden


zoutjuh's Profielfoto
zoutjuh antwoordt op het onderwerp: #118105 6 jaren 6 maanden geleden
Dat zijn goede berichten. Mede ook omdat ik met een joystick speel.
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #118104 6 jaren 6 maanden geleden
IGN heeft een review gemaakt, hier de hoofdpunten omtrent de handling:

" The handling is utterly remarkable on a wheel or a pad"

"Project CARS 2’s new handling model is a tour de force. On a wheel it’s brilliant, from the feeling of being able to step the rear end out – and still save your car from what previously would’ve been a certain, uncontrolled slide – to the feel of the steering sharpening as your tyres come up to temperature, allowing you to really cut into corners and gobble up apexes. The sensation of grip is terrific but so is the feel of it going away, which is way, way more linear and realistic.

On a gamepad, though? It’s simply a different game to the first altogether. It’s just so much better. I haven’t even touched any settings; straight out of the box Project CARS 2 feels manageable and planted. It’s a fraction more numb on turn-in compared to the 1:1 directness you get on a wheel but the twitchiness of the first game is just gone. You don’t need a wheel to enjoy this deep, nuanced handling model; there’s a satisfying, challenging, and most of all manageable racing experience to be had here, regardless of your control method."

Link:http://www.ign.com/articles/2017/09/18/project-cars-2-review
mjhorenberg's Profielfoto
mjhorenberg antwoordt op het onderwerp: #118037 6 jaren 7 maanden geleden
Gereserveerd