Assetto Corsa komt naar de console's

8 jaren 10 maanden geleden - 8 jaren 10 maanden geleden #111782 door GTHQ_koop
Assetto Corsa komt naar de console's werd gestart door GTHQ_koop
Console boy's hebben weer wat om naar uit te kijken, 2016 that is B)

505 GAMES AND KUNOS SIMULAZIONI LINE UP ON THE GRID WITH ASSETTO CORSA

Fan-Favorite Racing Simulator to Make Its E3 Debut With All New PC Content





Calabasa, Calif. – June 3, 2015 – 505 Games today announced a partnership with Italian developer Kunos Simulazioni to publish the current generation console versions of Assetto Corsa, the highly acclaimed racing game. Currently available on Steam, Assetto Corsa is regarded as one of the most authentic racing simulators on the market.

Aptly branded “Your Racing Simulator,” Assetto Corsa ups the simulation stakes by emphasizing and focusing on pure physics realism, with precision accuracy across every aspect from the meticulousness car handling to the laser-measured tracks.

The standout stars of the game are of course the cars themselves; Assetto Corsa has partnered with the most prestigious automotive manufacturers to license life-like models of the genre’s biggest stars, from Ferrari to Fiat, from McLaren to Mercedes, and Lamborghini to Lotus.

Players are able to further deepen their playing experience by adjusting the handling and race set-up of each and every car in-game, whereby cars can be individually tuned to cater for your personal racing style. The overall racing experience can be further modified by adjusting everything from driver attributes to collision damage, to deliver a thrilling and true racing experience. All of these features together breed the realism that Assetto Corsa is known and celebrated for.

Making its console debut in 2016, Assetto Corsa will bring specific features such as
•Over one hundred high-performance cars, including the Team Lotus 98T, the Pagani Zonda R, the Ferrari LaFerrari, the Mercedes C9 and the McLaren MP4-12C GT3
•Over twenty different track configurations, including famed courses such as Silverstone Circuit, Circuit de Spa-Francorchamps, Autodromo Nazionale Monza, and Nürburgring-Nordschleife
•Single and Multiplayer racing modes, with customizable Race Weekends, preset Challenges or full-scale Career Mode
•Refined race-craft AI, with up to twenty-four cars competing for the podium places in the PC version of the game

Based in Rome, Kunos Simulazioni is a development studio specializing in the creation of business simulators for the most influential Italian automotive companies – including Ferrari. This collaboration diversifies 505 Games’ product portfolio with the addition of a high-octane adrenaline pumping racing title.

Asseto Corsa will be making its E3 debut this year showcasing brand new PC content, and will be released on PS4 and XBOX One in 2016. Assetto Corsa is available now for PC download via STEAM.

Laatst bewerkt 8 jaren 10 maanden geleden door GTHQ_koop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt, some12hate
Discussie gesloten.
  • GTHQ_koop
  • GTHQ_koop's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111783 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Assetto Corsa komt naar de console's
Als dit het geval gaat zijn dan gaat GT7 het heel erg moeilijk krijgen. Maar zeker nice uitzicht voor mensen die alleen op console spelen.
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111784 door jrsnijder
Beantwoord door jrsnijder in topic Assetto Corsa komt naar de console's
Nu RaceRoom nog en en iedereen komt weer tezamen waar het allemaal begonnen is.
Op de ps wel te verstaan. hahahahahaha
Van mij mag het, want ik heb nu een ps3 in huis voor GT (voor wat er nog gespeeld wordt)
een ps4 voor Project Cars (om te spelen met degenen die het ook hebben maar nog niet te vinden zijn)
En dan daarnaast nog een PC of Steambox neerzetten?
Mijn vrouw ziet mij aankomen, denk dat mijn vrouw al heel schappelijk is dat ik met de playseat in de kamer mag zitten omdat het anders zo ongezellig is als ik altijd naar boven zou moeten.
Dus Assetto Corsa heet ik van harte welkom op de ps4
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111785 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Assetto Corsa komt naar de console's
WTF?! Dat is nog eens een verrassing. En best een leuke ook!!!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111786 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Assetto Corsa komt naar de console's
Leuk ja! Iets waar AC zich mee kan onderscheiden is het beschikbaar hebben van een modding community. Ben benieuwd hoe ze dat gaan implementeren in de Console versies.
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111788 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Assetto Corsa komt naar de console's
Da's een goede Frank.
Aan de andere kant, de game is in basis zo goed, dat mods leuk zijn, maar niet noodzakelijk.

Ik moet wel zeggen dat dit mijn planning wel op losse schroeven zet.
Ik was voornemens rond de 1000 euro te gaan uitgeven voor een nieuwe PC.
ALs dit eraan komt, ga ik toch over op PS4 (1TB) met een nieuwe Logitech oid.
Met inruil van een PS3 ben ik dan voor rond de 600 euro klaar.

R3E kan ik er dan nog prima bij doen, omdat die goed draait op mijn PC, zonder echt teveel te belasten.

Ik heb er zin in!

Laat maar komen

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden - 8 jaren 10 maanden geleden #111791 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Assetto Corsa komt naar de console's
Weet niet of de timing wel zo goed is. Ze kunnen de volledige energie nog goed gebruiken in de PC versie want de game is zowel op multiplayer als singleplayer gebied nog erg kaal.

Assetto Corsa wordt op de consoles trouwens nooit hetzelfde want daar dient men net als alle andere racegames rekening te houden met mensen die met een controller spelen. Dat is het probleem.. Het gaat dus die kant van Project CARS uit dan. Een simcade.

Het is te hopen voor de die hard Assetto Corsa fans dat die console ontwikkeling geen negatieve effecten gaat hebben op de PC versie op het gebied van realisme.

Project CARS raak ik iig niet meer aan en is een miskoop gebleken. Als ze zich enkel op de PC hadden gericht was het simulatie gehalte hoogstwaarschijnlijk veel beter geweest dus ik weet het niet hoor deze keuze van Assetto Corsa..
Laatst bewerkt 8 jaren 10 maanden geleden door Kevin-R34.
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111792 door Jona777
Beantwoord door Jona777 in topic Assetto Corsa komt naar de console's

Nu RaceRoom nog en en iedereen komt weer tezamen waar het allemaal begonnen is.
Op de ps wel te verstaan. hahahahahaha
Van mij mag het, want ik heb nu een ps3 in huis voor GT (voor wat er nog gespeeld wordt)
een ps4 voor Project Cars (om te spelen met degenen die het ook hebben maar nog niet te vinden zijn)
En dan daarnaast nog een PC of Steambox neerzetten?
Mijn vrouw ziet mij aankomen, denk dat mijn vrouw al heel schappelijk is dat ik met de playseat in de kamer mag zitten omdat het anders zo ongezellig is als ik altijd naar boven zou moeten.
Dus Assetto Corsa heet ik van harte welkom op de ps4


Los vh feit dat ik dit top vind.. Meer financiele middelen voor AC, meer contracten, meer ontwikkeling..

En is natuurlijk dezelfde titel maar de "limitering" van PS4 zorgt er natuurlijk voor dat qua gevoel het ander spel is met beperkte mogelijkheden.. Of vergis ik mij hier?
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111795 door jrsnijder
Beantwoord door jrsnijder in topic Assetto Corsa komt naar de console's

Project CARS raak ik iig niet meer aan en is een miskoop gebleken. Als ze zich enkel op de PC hadden gericht was het simulatie gehalte hoogstwaarschijnlijk veel beter geweest dus ik weet het niet hoor deze keuze van Assetto Corsa..


Project cars een miskoop?
Volgens mij zijn daar de meningen over verdeeld.
Het is met zo'n spel van you love it or you hate it.

I love it
Discussie gesloten.
Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111798 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Assetto Corsa komt naar de console's
Ja, ik ben het daar ook niet met je eens Kevin.

Project Cars is een leuke race game.
Lees Race Game.

Als ik in AC een rondje met de group A BMW E30 op Monza rij, rij ik in PCARS met dezelfde instellingen dik 10 seconden sneller.
In AC staat daarbij het zweet tussen mijn billen, in PCars rij ik met losse handen (tikkeltje overdreven....)

Dus, ja er zitten verschillen, maar het gebruikers gemak, het feilloos draaien van het online gedeelte en de fun factor plus de stap vooruit van GT, maken het voor mij echt een blijvertje.

Het is een goede aanvulling op het huidige segment.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Discussie gesloten.
Lees meer