PS4K

8 jaren 2 weken geleden #115420 door Jilt
PS4K werd gestart door Jilt
Er is weer wat nieuws te melden, echter omdat dit nog in de kinderschoenen staat, nog maar even niet op de voorpagina.

Er was al een stevig gerucht dat er een krachtigere PS4 aan zou komen. Ondanks dat de specs nog niet duidelijk zijn, is wel duidelijk dat de PS4K eraan komt. Ergens in Q1 van 2017. De prijs zou rond de 100 euro boven de advies prijs van de PS4 uitkomen.
De CPU zou vele malen krachtiger zijn, evenals de GPU die twee keer zo krachtig is en vele malen sneller.

E.e.a. zou te maken kunnen hebben met de release van de PSVR, de virtual reality bril van Sony, die behoorlijk wat kracht van de apparatuur vraagt.
Waarschijnlijk komt er geen upgrade mogelijkheid of inruil van de PS4 voor de PS4K.

Gran Turismo Sport is een release game voor de PS4K die meteen gebruik zou kunnen maken van de PSVR en vergrootte capaciteit. Betekent dit dat de release van GTS begin 2017 zal zijn?

Hier de eerste samenvatting van een persoon die bij de eerste meetings hierover heeft gezeten:

Related info from a meeting we had yesterday was waiting for it to be approved before posting.

Price is currently $399.99 they were discussing a better CPU which would raise the price to $499.99 we were guaranteed the price will be no higher than $499.99 (He mentioned the CPU upgrade quite a bit almost as if they haven't really decided on a final spec could be a pricing issue.) also there is currently no plan for any type of trade in program for current PS4 users but that could change.

They stated that the GPU is twice as powerful as standard PS4 and much faster. They did not say exactly how fast but that is was running at a higher clock speed while being much smaller than the original.

It will have a 4k blu ray player and will upscale games that are not natively 4k.

Also there was talk of some sort of VR lounge for the media player app which is supposed to be getting a substantial upgrade.

It was stated plainly and with no room for interpretation that there are developers that already have development kits for the PS4K and that they are making games that will directly target and take advantage of the higher specs of the PS4K. It was also stated that these games will in fact work for the PS4 but with considerable sacrifices made to performance.

It was also made very clear that current games would not be getting any type of performance upgrades by being played on the system and any benefits to older games would come via patch per game and per developer. When asked if this was going to happen the response was "Its a possibility but doubtful with the exception of a handful of games."
We were also given a list of games that will be available at launch that will directly take advantage of the PS4K where the differences are and I will quote him "Significant."

For the PSVR

Eve Valkyrie
Robinson
GT Sport

For the PS4K

Deep Down (Thought this was dead)
GOW4 (This was the exact abbreviation on the sheet I can only assume its god of war 4)

There were more games on the list but these are the ones that stood out to me.



That's all I can remember off the top of my head I'll see if I can get any more information.


i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
8 jaren 2 weken geleden #115421 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic PS4K
4K gaming voor 500 EUR? hmm... met minimale eyecandy dan. 95% van de games draaien toch maar aan 30fps... wait and see zou ik denken

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 2 weken geleden #115423 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic PS4K

4K gaming voor 500 EUR? hmm... met minimale eyecandy dan. 95% van de games draaien toch maar aan 30fps... wait and see zou ik denken


Als ik naar de games kijk, denk ik dat er tot nu toe nog maar 2 voor 4k gepland staan. Ik verwacht dat GTS met VR op hd zal draaien en dan kan de extra capaciteit natuurlijk wel voor hoge fps zorgen....

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
8 jaren 2 weken geleden #115424 door Djie
Beantwoord door Djie in topic PS4K
4K ben ik totaal niet geïnteresseerd in, VR daarentegen wel. Maar ben bang dat het allemaal wel flink in de papieren gaat lopen. Heb nog geen PS4 staan dus wat dat betreft...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 2 weken geleden #115425 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic PS4K

4K gaming voor 500 EUR? hmm... met minimale eyecandy dan. 95% van de games draaien toch maar aan 30fps... wait and see zou ik denken


Als ik naar de games kijk, denk ik dat er tot nu toe nog maar 2 voor 4k gepland staan. Ik verwacht dat GTS met VR op hd zal draaien en dan kan de extra capaciteit natuurlijk wel voor hoge fps zorgen....

True :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 week geleden #115445 door Djie
Beantwoord door Djie in topic PS4K
Weet niet hoelang dit al op Amazon staat maar staat specifiek VR bij benoemd :)

www.amazon.co.uk/Sony-5050013392277-Gran-Turismo-Sport/dp/B00ZG1SVA4/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 week geleden #115454 door toostruus
Beantwoord door toostruus in topic PS4K
Dus met andere woorden hebben degene die een normale PS4 voor de nieuwe Gran Turismo dit voor niks gekocht.
Kun je nog ff lekker een console van 500 euro kopen voor GT. Lekkere verkoop techniek..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 week geleden #115456 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic PS4K
Of je kan hem op de gewone ps4 ook draaien als je die VR niet nodig hebt?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 week geleden #115458 door jrsnijder
Beantwoord door jrsnijder in topic PS4K

Dus met andere woorden hebben degene die een normale PS4 voor de nieuwe Gran Turismo dit voor niks gekocht.
Kun je nog ff lekker een console van 500 euro kopen voor GT. Lekkere verkoop techniek..


Als dat zo is komen ze zichzelf wel een keer tegen.
Zullen er steeds meer mensen overgaan op wat anders, zoals pc.
We zullen het zien.
Had zelf een ps4 aangeschaft voor een nieuwe versie van granturismo i.c.m. een vr-bril maar als dat niet gaat werken is de ps4 mijn laatste ps console hier in huis.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 week geleden #115464 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic PS4K

Dus met andere woorden hebben degene die een normale PS4 voor de nieuwe Gran Turismo dit voor niks gekocht.
Kun je nog ff lekker een console van 500 euro kopen voor GT. Lekkere verkoop techniek..


Dat is iets te kort door de bocht denk ik, maar met Sony sluit ik niets uit.....

We hadden ooit nog eens zo een stuurtjes debacle...

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer