HobbelHulp!

12 jaren 1 maand geleden #69559 door Servor1986
HobbelHulp! werd gestart door Servor1986
Ik heb dit ook gepost bij gt5guide.nl vandaar dat over die interessante tuning info maar heb geen zin om dat nu helemaal te veranderen haha!

Hallo,

Sorry voor mijn n00byness!
Heb GT5 nu een kleine 2 weekjes en.. Totally addicted! En dankzij jullie tuning guide begin ik dat ook steeds meer door te hebben en leuk te vinden al heb ik nog wat vragen.. Misschien niet het goede topic.. Anyway!

Ik heb nu een beest gevonden de 'Nissan R390 GT1 race car '98' (nr32 wilde 31 was auto jantje lammers)
In het begin was het alsof ik reed op knikkers..
Nu heb ik hem verlaagd naar -25/-30 vering hard 75%/90% en camber 2,5/1,5 en toe voor wisselt tussen -0,05 en 0,05 en achter 0,35
Ik heb downforce op max omdat de handling me bij iedere auto het beste lijkt.. Eerste vraag.. Is dit ook zo of kan een auto bij wat minder downforce nog beter rijden(vooral qua bochten)?
Lsd strtkpp rond de 10 accverm tussen 35 en 45 maar meestal rond de 37 en remvermogen op bochtige circuits rond de 10 bij harder remmen rond de 25..

Nu onder het schrijven heb ik wat meer vraagjes.. Makkelijk te begrijpen met voorbeelden.. Maar maak eerst mijn eerste vraag af..

Nu heb ik bij mijn monster een aantal probleempjes op iedere track en een aantal op het Eiffel circuit en dan vooral in de laatste sector(en)..

1. Bij bijna elke exit zit ik met samen geknepen billetjes want met iets teveel gas is het net of je op knikkers rijdt, ik weet dat max planken niet kan want als hij gaat dan istie weg ook maar heb het idee dat hij nog iets meer kan plakken.. Grip is goed maar t voelt niet steady als jullie me een beetje snappen, wat kan ik hier aan doen? Noem het een soort onrustigheid, wat ergens ook wel lekker is omdat hij nu zo beestachtig aanvoelt, alsof hij leeft en je met de auto moet 'dansen' om em te temmen.

2. Eifel circuit.. Wat een bazencircuit!! Het begin dan! Dat gaat ook goed met circuitinstellingen als hierboven(verhoudingsgeweis dan).. Dan zoef je door het 1e stuk tot je in het midden bij de bocht rechts komt en daarna bij die "s" achtige bochten tot aan laatste bocht.. Op mijn stuur heb ik constant dattie grip kwijtraakt op voorwielen en voel je dat de auto hupjes maakt.. Maar vanaf de rechter bocht omhoog tot aan de laatste bocht hobbelt het zo dat ik gewoon dwars de vangrail in glij.. Stuurtje schokt door het gestuiter..
Heb vering al op ong 2/3 staan (verhouding van 1-10 aangehouden das makkelijk) auto op -15/-20mm hoogte lsd 25/40/12 maar nu voelt het 1e deel ook minder aan en heb ik het idee dat in het net beschreven laatste stuk het gewin in tijd en grip minder als minimaal is.. Moet ik nog de niksan nog hoger zetten(wat is een gemiddelde max in jullie mening) en vering helemaal naar links zo zacht zetten en mijn lsd aanpassen? Graag hulp!

Over de LSD.. Want eigenlijk snap ik hier het minst van.. Als we de schaalverdeling 5-60 pakken..
Kunnen jullie met wat voorbeelden aangeven wat normale waardes kunnen zijn.. Ik zie bijvoorbeeld nergens bij tune lijsten een startkoppel van bijv 50.. Boven de 30 ben ik nog niet tegengekomen..
Evenals remkracht ook nooit boven de 35 gezien en het accvermogen is eigenlijk altijd tussen de 35 en 45 als ik rond kijk..
Dus graag wat extra uitleg met evt wat voorbeelden van circuits (oid) zodat ik begrijp wat ik kan verbeteren en hoe ik dit kan voelen op mijn Logitech Driving Force FX (voor het geval het interessant is te weten waar ik mee race) en wat ik verder nog moet veranderen ga ik hiermee kloten.. Ik snap volgens mij dat bij hoog startkoppel een zachte vering en hogere auto nodig is.. Zijn hier als bij de dempers/stabilisatoren en vering bepaalde verhoudingen(staat tot) voor.. Want dat lijkt mij logisch!
Dus als jullie willen graag hulp! Want ik ben nog geen tuningbaas maar door jullie guide gaat het wel steeds beter en vindt het leuk om te zien dat er ook echt wat veranderd qua rijden als je wat in de instellingen doet..!

Alvast bedankt! Gr Serge

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Servor1986
  • Servor1986's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #69561 door some12hate
Beantwoord door some12hate in topic Re: HobbelHulp!
ik rij zelf niet echt vaak met dit soort wagens, maar ik zou hem zelf niet verlagen,
en lsd op +- 15 / 28 / 15 zetten. misschien dat je hier iets aan hebt. (misschien ook helemaal niet)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden - 12 jaren 1 maand geleden #69565 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: HobbelHulp!
We zijn de tuning pagina nog aan het finetunen, maar mss heb je er wat aan. Staat in kort bewoording wat de voor en nadelen zijn van ern bepaalde setting.

Tuning 101

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 12 jaren 1 maand geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer