Racestuur Configuratie

15 jaren 7 maanden geleden #273 door a Guest
Racestuur Configuratie werd gestart door a Guest
Hi Iedereen,

Ik was eigenlijk van plan om GT5 te kopen in plaats van GT5 Prologue, maar nu ik zie dat GT5 ongeveer uitkomt in 2010, ga ik toch eerst GT5 Prologue kopen.
Nu heb ik een gewoon simpel racestuurtje waarvan helaas de stalen veer in de rechterpedaal gebroken is. Deze is echter niet te lijmen, en een vervangende veer zoeken zal ook heel moeilijk zijn.
Ik wil niet meteen een nieuwe racestuur kopen, dus ik dacht om misschien te kunnen rijden met de 2 knoppen (kleppen) die achter op het stuur zitten.
Ik heb dit vaak gedaan met computerspellen, en dat ging perfect.
Nu is de vraag of ik de gas -en remfuncties kan wijzigen naar de 2 kleppen, in plaats van de pedalen. Ik denk dat dat gewoon een kwestie is van iets veranderen in de optiemenu van GT5 Prologue, ik wil het gewoon zeker weten of het mogelijk is voordat ik GT5 Prologue ga kopen en een racestuur.

Alvast Bedankt
Swayze

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
15 jaren 7 maanden geleden #274 door Latour
Beantwoord door Latour in topic Re:Racestuur Configuratie
Ja dit is zeker mogelijk. Nu vraag ik me wel af wat dan nog het idee/nut is van een stuurtje als je de pedalen niet kunt gebruiken... Ik zou toch gewoon echt een nieuw stuurtje aanschaffen. Je kan hele goeie kopen voor heel weinig geld. Maar terugkomend op je vraag, je kan inderdaad alle knoppen op controller/stuurtje instellen naar wens.

Succes!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #276 door a Guest
Beantwoord door a Guest in topic Re:Racestuur Configuratie
Wel, ik zit een beetje krap bij kas, dus tot nu toe is dat de enige oplossing. Ken je misschien een goed merk of racestuurtje die niet al te duur is?
Ik heb vandaag geprobeerd om op mijn racestuurtje te rijden, maar hoe configureer ik de knoppen in de optie-menu? Ik zie enkel configuraties voor Logitech-racesturen. Ik heb namelijk geen logitech racestuurtje, ziet u?
Rijden met de gewone console is wel erg gevoelig, en niet zo realistisch, zou leuk zijn als ik tijdelijk nog op m'n oude racestuur kan rijden.

Alvast Bedankt!;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
15 jaren 7 maanden geleden #277 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Racestuur Configuratie
Heb dit bericht even verplaats naar Gran Turismo 5 Prologue Garage....

Ik heb nog niet geprobeerd te rijden met een stuurtje, heb ook nog geen stuur. Maar door de configuratie te veranderen van 1 van die logitech sturen zou misschien effect kunnen hebben op jouw stuurtje! Even proberen!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #279 door DerbiMikey
Beantwoord door DerbiMikey in topic Re:Racestuur Configuratie
ik heb sinds kort het G25 stuur van logitech...en ik moet zeggen dat je er erg "precies" mee kunt sturen, gas geven en remmen...
alles is zeer goed te doseren en behoorlijk realistisch...
prijs is er wel naar...maar als je goed zoekt, kan je m ipv 299eurie voor 200 eurie vinden...
voor dat bedrag heb ik m ook gekocht... ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #281 door a Guest
Beantwoord door a Guest in topic Re:Racestuur Configuratie
Ok, bedankt, en waar heeft u u racestuur gekocht?

Alvast Bedankt;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
15 jaren 7 maanden geleden #282 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Racestuur Configuratie
Via de pricewatch van tweakers is de goedkoopste gemakkelijk te vinden!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #283 door a Guest
Beantwoord door a Guest in topic Re:Racestuur Configuratie
Hartelijk Bedankt ;) , wat een prijsverschillen :woohoo:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
15 jaren 7 maanden geleden #284 door Latour
Beantwoord door Latour in topic Re:Racestuur Configuratie
Wat een erg goed stuurtje is voor relatief weinig geld is de Logitech Driving Force Pro, deze wordt erkend door GT5P en rijdt echt heel erg fijn. Gebruik deze zelf ook. Hier de link voor de afbeelding. Prijs ligt rond de 60 a 70 euro.

Wil je een stapje verder gaan, en daar bedoeling ik mee een versnellingsbak en een koppeling erbij dan moet je gaan voor de logitech G25. Heb hier ook mee gereden en zoals iemand anders al zei: een perfect stuurtje. Alleen een prijsklasse duurder. Goedkoopste heb ik gezien voor 199 euro. Hier de link voor de afbeelding.

Ik had er inderdaad nog niet bij nagedacht dat een ander merk stuurtje niet erkend wordt door GT5P en dus volgens mij ook niet anders in te stellen valt.

Succes!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 7 maanden geleden #286 door a Guest
Beantwoord door a Guest in topic Re:Racestuur Configuratie
Hi,

Bedankt voor je advies. weet je misschien ook wat het verschil is tussen de Driving Force Pro en de Driving Force GT ? Ze zien er wat anders uit, maar de Driving Force Pro zou wat beter in m'n prijsklasse zitten dan de rest. Zijn er verschillen in rijprestatie tussen de 2 "broertjes"?

Bedankt!;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • a Guest
  • a Guest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker