Wat denken jullie?

13 jaren 6 maanden geleden #10504 door SuperVeloce
Wat denken jullie? werd gestart door SuperVeloce
Ik speel al een paar maanden GT5 Prologue en er zijn een paar dingen waar ik me echt aan irriteer.

Waarom kan je als je aan het rijden bent niet free-roamen om je auto heen? In bijna elke race game is dit mogelijk. GT5 heeft zulke mooie auto's , maar je kan ze niet bekijken als je op de track bent, waarom zit deze functie er niet in? , waarom kan je niet met je linker anoloogstick om je auto heen freeroamen.

Ik rij vaak met de Ferrari F430 , maar ik weet niet wat ze voor geluid hebben gebruikt maar het klinkt totaal niet als een F430. Als je in een echte F430 de engine revt maakt het een hoop geluid en voel je de power van de auto, maar in GT5 Prologue krijg ik dat gevoel totaal niet. Zelfs stationair maakt een F430 een hoop db's , maar in GT5 niet.

Een Ferrari F430 heeft van die flippers om te schakelen. Een echte F430 schakelt razend snel, maar als je in GT5 Prologue met een F430 schakelt klinkt het net alsof de bestuurder een koppeling in trapt , het klopt gewoon niet. Als ik schakel in een auto met een traditionale versnellingsbak vind ik dat nogal vrij snel gaan , ik snap dat dit voor de gameplay nodig is voor snelle races , maar toch klopt het niet helemaal.

Een van de belangrijkste dingen wat een auto simulator zou moeten hebben is het juiste auto geluid, ik vind het jammer maar tot nu toe ben ik zwaar teleurgesteld in het geluid dat de auto's maken , het klopt gewoon niet met de realiteit, het motorgeluid is gewoon te zacht en of klopt niet met de werkelijke auto.

Het zijn deze dingen die voor mij GT5 net niet helemaal af maakt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SuperVeloce
  • SuperVeloce's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10507 door Valeroen
Beantwoord door Valeroen in topic Re: Wat denken jullie?
Dit is een soort demo.
Dit is bijna niet meer te vergelijken met de echte GT5

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10516 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re: Wat denken jullie?
Valeroen schrijft:

Dit is een soort demo.
Dit is bijna niet meer te vergelijken met de echte GT5


Inderdaad. En dat "free roamen" om je auto heen kan in GT5 in de picture modus. Dit kon ook in GT4. Dan kan je verschillende mooie locaties kiezen, auto positie kiezen en allerlei instellingen doen om een mooi plaatje van je auto te maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10521 door Mark
Beantwoord door Mark in topic Re: Wat denken jullie?
idd..ik stuur trouwens met mn linker analoge stick en geef gas/rem met de rechter analoge stick, dus ik word niet blij van free roamen..
En wat geluid betreft..een maat van mij zn pa heeft een F430 en ik vind het verschil niet eens heel erg groot met het GT5P, maaar idd het kan altijd beter.. Geluid is nooit een sterk punt geweest bij de GT series, hopelijk word het dit keer hard aangepakt! We zullen zien in begin November :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10524 door SuperVeloce
Beantwoord door SuperVeloce in topic Re: Wat denken jullie?
gas geven met analoog stick? , ik geef gas met rechter trigger en remmen met linker trigger, heb je toch een beetje hetzelfde effect als je een gaspedaal in trapt , en als je vader echt een F430 heeft zou jij als geen ander moeten weten dat het geluid toch ver weg zit van de echte auto in GT5 Prologue, motorgeluid is veel te zacht en klopt gewoon niet. De het geluid van de 599 in GT5 klinkt al een stuk beter en komt dicht in de buurt van het echte geluid

En dat free-roamen in de picturemode is wel leuk , maar lang niet zo goed als free-roamen terwijl je aan het rijden bent , ik snap gewoon niet dat dat er niet in zit , in elke race game zit het erin , en ook met een reden het is bijna een must voor mij.

En waarom kan je geen burnouts maken? , ook niet echt realistish en zal Porsche vertegenwoordigd worden in GT5?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SuperVeloce
  • SuperVeloce's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10526 door Mark
Beantwoord door Mark in topic Re: Wat denken jullie?
Het is MIJN vader niet maar die van een maatje van me..ik vind zelf het verschil niet eens zo groot..helaas heb ik niet al te vaak meegereden in dat ding, zal er volgende keer op letten.
Met die tiggers is idd wel een goed idee, ff kijken hoe dat speeld.
Burnouts maken is zeker wel mogelijk, check die video maar van die M5 op het TopGear track, die gast ging aardig los met donuts maken.
Porsche komt er niettt in, RUF wel :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10528 door Denur
Beantwoord door Denur in topic Re: Wat denken jullie?
Mark schrijft:

Het is MIJN vader niet maar die van een maatje van me..ik vind zelf het verschil niet eens zo groot..helaas heb ik niet al te vaak meegereden in dat ding, zal er volgende keer op letten.
Met die tiggers is idd wel een goed idee, ff kijken hoe dat speeld.
Burnouts maken is zeker wel mogelijk, check die video maar van die M5 op het TopGear track, die gast ging aardig los met donuts maken.
Porsche komt er niettt in, RUF wel :)

Waha, die gast was ik. :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10530 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: Wat denken jullie?
[zeurmode]

Dat zijn donuts = ook leuk, maar is geen burnout. Bij een burnout spinnen je wielen maar zorg je dat de auto niet van zijn plaats komt.

[/zeurmode]

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #10532 door Denur
Beantwoord door Denur in topic Re: Wat denken jullie?
Hoe doe je trouwens een burnout in GT5(p), handrem erop tijdens het gassen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden - 13 jaren 6 maanden geleden #10533 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re: Wat denken jullie?
Ik heb het nooit geprobeert maar als je de rembalans voor op 10 zet en achter op 0. Dan rem intrappen en gas erop. Zou dan moeten lukken denk ik. Moet je natuurlijk wel een RWD wagen nemen. :laugh:

Trouwens wel kicken dat je nu strepen achter laat op het asfalt.

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Laatst bewerkt 13 jaren 6 maanden geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer