Geen koppeling in Lente cup

15 jaren 1 week geleden - 15 jaren 1 week geleden #1413 door TurboTeam-Rutger
Geen koppeling in Lente cup werd gestart door TurboTeam-Rutger
Zijn er mensen die mij willen helpen om dit (overigens geweldige!!!) initiatief ervan te overtuigen het gebruik van de koppeling toe te staan! B)

Het maakt het zo veel meer realistisch en vraagt nog meer van individuele kwaliteiten.

Overigens kijk ik er sowieso erg naar uit om lekker met jullie te knallen en elkaar tijden aan te vallen.

Groeten, Rutger
Bijlagen:
Laatst bewerkt 15 jaren 1 week geleden door TurboTeam-Rutger.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • TurboTeam-Rutger
  • TurboTeam-Rutger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
15 jaren 1 week geleden #1415 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
Ej Vd Zande, door de ervaring van de WinterCup bleek dat er veel mensen geen koppeling functie hebben op hun stuurtje. Hierdoor valt erg veel tijd winst te halen en wil iedereen gelijke kansen gunnen. Deze discussie kun je hier terug vinden, het was de feedback discussie van de Winter Cup Hier klikken!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 1 week geleden #1416 door TurboTeam-Rutger
Beantwoord door TurboTeam-Rutger in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
Ok, he bedankt voor je reactie. Jammer, maar begrijp je motivatie. Ik had alleen een andere keuze gemaakt ;)

Maar mag de pret niet drukken. Worden mooie races!!
Dank voor je reactie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • TurboTeam-Rutger
  • TurboTeam-Rutger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
15 jaren 1 week geleden #1423 door terrebeest
Beantwoord door terrebeest in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
Ben fonkelnieuw hier, werd net op het bestaan gewezen door een collega racer van speedfreax. Toch wel een vraag:
Waarom doet nu juist dit officiele gt5 forum niet de regels van het spel zelf aanhouden?? Ik bedoel dus het spel laten beslissen wat mag en niet mag. Op andere forums ook eindeloze discussies over gehad, en het spel laten beslissen is in alle gevallen de beste gebleken, simpelweg geen discussie mogelijk dan.
Vindt het ook wel jammer dat de koppeling niet gebruikt mag worden, maar begrip dat het nu zo bepaald is.

niettemin, ik ga het proberen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 1 week geleden - 15 jaren 1 week geleden #1428 door Hugo
Beantwoord door Hugo in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
Als we het spel laten beslissen, betekent dit dat afsnijden en via de muren rijden ook weer wordt toegestaan. Dit wordt namelijk niet in alle gevallen bestraft. Voor degenen die graag zo rijden, is Gran Turismo niet het juiste spel.

Gran Turismo is helaas niet de perfecte racegame. Zo geeft het gebruik van de koppeling een oneerlijk en onrealistisch voordeel. Om een competitie zoals de Lentecup succesvol te laten zijn, moet iedereen gelijke kansen hebben. Met de huidige regels heeft Djie het volgens mij goed voor elkaar B)
Laatst bewerkt 15 jaren 1 week geleden door Hugo.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 1 week geleden #1436 door TurboTeam-Hugo
Beantwoord door TurboTeam-Hugo in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
@ Hugo (naamgenoot)

Je schrijft: "Zo geeft het gebruik van de koppeling een oneerlijk en onrealistisch voordeel".

Met oneerlijk ben ik het gedeeltelijk eens, met een koppeling kan je sneller schakelen (maar ook meer fouten maken). Maar als je zegt dat het onrealistisch is, haak ik af. Realistisch is een RX8 geschakeld door een pookje met koppeling. Niet met flippers een een slaapverwekkende schakeltijd.

Ik ben bang dat de koppeling niet wordt gebruikt deze lente.

See Ya online,

TurboTeam-Hugo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 5 dagen geleden #1465 door Hugo
Beantwoord door Hugo in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
Ik zeg niet dat het schakelen met koppeling en pookje onrealistisch is, maar dat het een onrealistisch voordeel geeft. PD heeft heeft voor elke auto verschillende schakeltijden geprogrammeerd, omdat je niet met elke versnellingsbak even snel kan schakelen. Zo vergt het schakelen bij een Viper meer tijd dan bij een Integra. Bij gebruik van de koppeling in GT5P wordt dit verschil genegeerd. Vandaar onrealistisch.

Eigenlijk is het schakelen mbv koppeling en pookje wel onrealistisch, omdat de koppeling in GT5P als een aan/uit-schakelaar werkt. Dit zal echter wel worden opgelost, zodra er een officieel GT-stuurtje met koppeling komt. Tot die tijd heeft de huidige koppelingsfunctie echter wel een meerwaarde!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 dagen geleden #1477 door swordfish007
Beantwoord door swordfish007 in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
ff een vraagje, hoeveel Hugo's zitten er hier eigenlijk?
En Turbo-Team, appart team?:unsure:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 dagen geleden #1478 door Hugo
Beantwoord door Hugo in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
swordfish007 wrote:

ff een vraagje, hoeveel Hugo's zitten er hier eigenlijk?


Zijn het er niet gewoon 2?

Ik race als GTRP_Hugo en Hugohek = TurboTeam-Hugo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 dagen geleden #1479 door TurboTeam-Rutger
Beantwoord door TurboTeam-Rutger in topic Re:Geen koppeling in Lente cup
Klopt. Het zijn er twee B)

En TurboTeam (Hugo, Michiel, Rutger) staat voor drie vrienden die het leuk vinden elkaar online (en fysiek) uit te dagen :)



Als je maar lol hebt, toch? :silly:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • TurboTeam-Rutger
  • TurboTeam-Rutger's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer