Logitech G25 Racing Wheel vs Driving Force GTps3

14 jaren 9 maanden geleden #2413 door rsv_123456
Hallo
Ik ga me een race stuurtje aanschaffen maar heb daar geen ervaring mee.

Welke is jullie advies van Logitech G25 Racing Wheel of het nieuwere Logitech Driving Force GT ps3?

Aangezien Force GT nieuwer is zou ik denken....maar het is dan weer de helft goedkoper dan de G25 en dat vindt ik wel raar.

Wat ik ook nergens lees is of je het Logitech Driving Force GT ps3 ook voor andere race spelen (race driver) kan gebruiken?

alvast bedankt :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • rsv_123456
  • rsv_123456's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden - 14 jaren 9 maanden geleden #2414 door Jilt
rsv_123456 schrijft:

Hallo
Ik ga me een race stuurtje aanschaffen maar heb daar geen ervaring mee.

Welke is jullie advies van Logitech G25 Racing Wheel of het nieuwere Logitech Driving Force GT ps3?

Aangezien Force GT nieuwer is zou ik denken....maar het is dan weer de helft goedkoper dan de G25 en dat vindt ik wel raar.

Wat ik ook nergens lees is of je het Logitech Driving Force GT ps3 ook voor andere race spelen (race driver) kan gebruiken?

alvast bedankt :)


Hallo RSV,

Het is moeilijk om een beslissing voor je te nemen, maar we kunnen je natuurlijk wel van informatie voorzien.

De Logitech Driving Force GT (DFGT) is een prachtig stuur, die speciaal voor GT4 & 5 (P) is ontwikkeld. Je krijgt er software bij, om dit stuur ook (via USB) op de PC te kunnen spelen.
Ook is dat bij de G25 zo.
Tevens kan je uiteraard ook andere spellen mee spelen op je PS3 en PC.

Het grote verschil tussen de G25 en de DFGT is dat van de DFGT het stuur iets kleiner is, voorzien is van een rubber laag op het stuur, en semi-automatisch is. Verder is het apparaat volledig plastic.

De G25 is wat luxer (en dus duurder), is voorzien van een iets groter stuur, metalen pedalen, lederen stuurwiel, en het belangrijkste een koppelingspedaal.

De koppeling geeft natuurlijk een extra dimensie, maar maakt het meteen ook moeilijker. Als je HEEEL erg goed bent, kan je sneller zijn met een G25 (circa 0,5 seconde op Suzuka bv.) maar voor de normale sterveling (zoals ik) zal het geen verschil uitmaken.

Ik ben momenteel een G25 aan het reviewen en vind het best lastig om te koppelen. Het moet allemaal zo snel en je zou ook nog met de heel-toe methode moeten werken om bij terugschakelen tussengas te geven, maar dat is voor mij momenteel niet haalbaar (lees niet genoeg oefentijd).

Conclusie:
Beide zijn heerlijke sturen, beide zijn uiterst geschikt voor GT5(Prologue) en voor andere race spellen en ook op de PC. Beide sturen zijn volledig force feedback en draaien 900 graden.

De DFGT biedt de meest toegankelijke race ervaring voor o.a. GT5 (p).

De G25 biedt de echte hardcore race simulatie "freak" het meeste realisme, en daar betaal je dan ook ietsje meer voor. :)

Hoop dat je beslissing wat eenvoudiger wordt. ;)

Overigens, als je van pad overstapt op stuur, moet je echt weer helemaal opnieuw leren rijden! :P

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze graag.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 14 jaren 9 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2415 door Djie
Om de keus misschien nog wat moeilijker te maken hebben we hier op de site ook nog de review staan van de Porsche 911 Turbo Wheel. Deze ligt wel weer in een hogere prijsklasse. Je kan de review hier lezen.

Als je goed zoekt op internet is de G25 voor minder dan €200,- wel te vinden. De DFGT voor rond de €80,- Het is dus voornamelijk afhankelijk van de functionaliteiten die je wenst en de grootte van je budget :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2416 door kloek
Als je wat meer geld hebt zou ik gaan voor g25.
Ik heb hem ook en is fantastisch kwaliteitsbeleving met name de pedalen !.

Ik heb ding via pixmania besteld. Honderd of 2 met wat verzendkosten.
Komt via Frankrijk dus duurt paar dagen.

Even googlen kan ook op youtube recenties bekijken. ;)

Succes :P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2418 door rsv_123456
Beantwoord door rsv_123456 in topic Re:Logitech G25 Racing Wheel vs Driving Force GTps3
Bedankt voor de snelle reacties ;)

De DFGT van plastic,dat lees ik niet zo graag :(

Al is er wel veel verschil in plastic en kan dit miss wel stevig genoeg zijn ?

Met een G25 0,5 sec sneller op Suzuka vind ik toch wel een degelijk argument als het er om gaat.Of is dit enkel door de koppeling dat je die winst maakt?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • rsv_123456
  • rsv_123456's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2419 door Jilt
rsv_123456 schrijft:

Bedankt voor de snelle reacties ;)

De DFGT van plastic,dat lees ik niet zo graag :(

Al is er wel veel verschil in plastic en kan dit miss wel stevig genoeg zijn ?

Met een G25 0,5 sec sneller op Suzuka vind ik toch wel een degelijk argument als het er om gaat.Of is dit enkel door de koppeling dat je die winst maakt?


De DFGT is van plastic, maar zo ook de G25. Alleen zijn bij de G25 de pedalen van metaal, het frame van het stuur en de stang van de versnellingspook. Daarom is hij ook duurder, want er zijn hoogwaardige materialen gebruikt.

Dat het stuur sneller is, heeft slechts te maken met de koppeling. Doordat je deze kan laten opkomen met iets meer motortoeren, krijg je als het ware een boost, waardoor je sneller kan accelereren dan iemand zonder koppeling. Maar, je moet dan wel heel erg geoefend zijn wil je dat verschil merken.

Ook kan je met de G25 natuurlijk gewoon met flippers en zonder koppeling rijden.
Beide zijn fijne sturen.

Zoals Djie als meldde, kijk ook eens bij Fanatec, die hebben een GT3 stuur van alcantara met een aluminium pedalenset. Die is wel een stuk duurder, maar dan heb je wel wat.

Tevens zijn er geruchten dat de G25 over niet al te lange tijd vervangen gaat worden voor een niewer model, maar of dat dit jaar gebeurd?! En het blijft een gerucht.

Mogelijk dat de Electronica beurs in Tokyo daarvan wat nieuws gaat opleveren.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2464 door rsv_123456
Beantwoord door rsv_123456 in topic Re:Logitech G25 Racing Wheel vs Driving Force GTps3
Na wat you tube filmpjes bekeken te hebben ga ik toch maar voor de G25.
Hij is nu te koop voor 195euro inclusief verzendkosten.
Dit lijkt me geen weggegooid geld.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • rsv_123456
  • rsv_123456's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2465 door kloek
Goede keuze, tip indien je in het bezit bent van een playseat koop er meteen een gear shift holder bij. ( kost met verzenden tussen de 40 en 50 euri) Mooi af te stellen bij eventueel handschakelen betere positie.

Heb ding afgelopen zaterdag binnengekregen.

Veel plezier wordt wel even opnieuw leren rijden hoor !!!
Installeren hoeft niet op ps3 Instellen in opties alles max feedback en GEEN stuurbekrachtiging ( is voor watjes) verder is het zo dat als je de koppeling wilt gebruiken dat je dan ingame op het bovenste knopje.
( van de 4 losse knopjes) dan weet je dat vast !

Veel plezier.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2466 door rsv_123456
Beantwoord door rsv_123456 in topic Re:Logitech G25 Racing Wheel vs Driving Force GTps3
Die playseat laat ik nog een beetje.
De gezinsleden kijken me nu al :ohmy: aan :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • rsv_123456
  • rsv_123456's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #2467 door christophevb
Beantwoord door christophevb in topic Re:Logitech G25 Racing Wheel vs Driving Force GTps3
Ik ga nog even wachten tot gran turismo 5 er echt is misschien komt er wel een combinatie uit ofzo.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer