Inlog Ellende

13 jaren 5 maanden geleden #12880 door SjonnieCamaro
Inlog Ellende werd gestart door SjonnieCamaro
De titel zegt het al:

Omdat ik zoveel ellende ondervind met inloggen maak ik even een nieuw onderwerp voor aan.

Bij mij duurt het inloggen (ja ik heb er een stopwatch bij gehouden) 2.35 minuten. En bijna altijd gevolgt door de tekst "race wordt opgezet door host" waarna ik dus een foutmelding krijg.

Nu heb ik al meerdere dingen geprobeert,zoals de chat uitzetten,PC uitzetten (IVM Router).
Nu merkte ik met de chat aan dat er verschillende personen waren die binnen 10 seconden al zeiden dat ze erin zaten...

Hebben er meer mensen het zelfde probleem ,of staat er een instelling verkeerd bij mij?

Ps heb 20Mb internet,met draadje en een router.

Knappe koppen ,alvast bedankt voor het meedenken!

PS2 bij Internet scherm staat er bij mij NAT-TYPE:3,weet niet wat dat inhoud.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SjonnieCamaro
  • SjonnieCamaro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12881 door Denur
Beantwoord door Denur in topic Re: Inlog Ellende
NAT Type 3 is inderdaad niet goed (je wilt type 1 of 2).

Je kunt onderstaande proberen (gevonden via google)

Fisrt off I haven't seen anyone posting any new info about this problem so I took it upon myself to make it available to some people.I know it's a long read but it's worthwhile. .Now I just don't want anyone flaming me, if you don't have this 'problem' don't complain, this is for the ones who need some light on the subject. NAT types
1= Connected directly to internet with no router
2=Router conection with no interference.
3=Router connection with interference, and the problem when you are trying to talk to everyone else online with a headset such as in resistance or motorstorm.

Now I did this about 10 minutes ago and I must say that I had to go and find out most of the info by the own router's manual.....Because not enough people stress this issue.If you have arouter it is most likely that you have NAT types 2 or 3.If you have type 2 then you don't have to worry as you're fine and can chat without problems.However if you have type 3,you should keep on reading.
When you go to network settings and internet connection test, it will state what type of NAT you have.If it is NAT type 3 it will say you might have restricted access to in-game chat right? So what is most likely your problem as it was mine is that you have to enable your router's DMZ settings with your PS3. Sounds complicated right? Not really.....All you have to do if you have a NAT type 3 is go to your router's managing screen and search for DMZ settings.once you find it it will ask what is your PS3's IP. So all you have to do is go to network settings, then settings and connection status list and see the IP adress there. Then type that in the DMZ settings and enable it. Then do the internet connection test again on your PS3 and you should be an NAT type 2 by now.

boardsus.playstation.com/t5/PlayStation-Network/Solution-to-NAT-type-3/m-p/29180443

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12887 door SjonnieCamaro
Beantwoord door SjonnieCamaro in topic Re: Inlog Ellende
Bedankt voor je snelle reaktie,ik kan via mijn router niet echt duidelijk worden van hoe het no precies moet.

Ik heb in mijn (Sweex) router 2 uitgaande kabels zitten,1 voor mijn PC en 1 voor de PS3.
Die van de PC brand,waar ik hem ook in stop,en die van de PS 3 dus nergens.

Kan het zijn dat er een instelling in de PS3 zelf niet goed staat?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SjonnieCamaro
  • SjonnieCamaro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden - 13 jaren 5 maanden geleden #12888 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: Inlog Ellende

Bedankt voor je snelle reaktie,ik kan via mijn router niet echt duidelijk worden van hoe het no precies moet.

Ik heb in mijn (Sweex) router 2 uitgaande kabels zitten,1 voor mijn PC en 1 voor de PS3.
Die van de PC brand,waar ik hem ook in stop,en die van de PS 3 dus nergens.

Kan het zijn dat er een instelling in de PS3 zelf niet goed staat?


Okay, tip:

Sluit je PS3 eens direct op je Modem aan, kijken wat er dan gebeurd?!

En stiekum bekruipt mij het gevoel dat je UTP kabel (die van je PS3 naar de router) niet goed is.
Stekkers zelf gemaakt? Heb je huisdieren die erop gebeten hebben?

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 13 jaren 5 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12890 door SjonnieCamaro
Beantwoord door SjonnieCamaro in topic Re: Inlog Ellende
Ga ik zo dadelijk eventjes doen,zou door die NAT3 ook die vele FM's kunnen komen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SjonnieCamaro
  • SjonnieCamaro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12892 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Re: Inlog Ellende
Ja zou me niks verbazen. Feit dat je NAT3 krijgt is al een teken dat er ergens iets niet goed zit.

Afhankelijk van wat je in huis hebt doe eerst 1 van de 2 checks die het makkelijkst voor je is, en kijk of dat al wat oplevert.
- PS3 rechtstreeks op modem, hoort NAT 1 te geven.
- andere UTP netwerkkabel gebruiken in je huidige setup, dan moet NAT3 nu NAT2 worden

Als je daarmee verder komt, moeten je FM's ook afnemen. Maar opzijn tijd hebbne we hier allemaal er last van, al is het opvallend dat sommigen er altijd meer problemen mee hebben dan anderen.

Eventueel kan je later nog routerpoorten die door GT5 worden gebruikt speciaal openzetten, maar dat is meer een fijntuning dan dat dat nu je probleem zou verhelpen.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12895 door daan76daan
Beantwoord door daan76daan in topic Re: Inlog Ellende
ik heb mijn kabel rechtstreeks van modem naar ps3 liggen en ik heb niet echt veel last van fm's af en toe zit er wel eens een slechte dag tussen maar meestal heb ik misschien 1keer een fm en door sneldoor te drukken kom ik meestal alsnog in de goede race terecht .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12896 door SjonnieCamaro
Beantwoord door SjonnieCamaro in topic Re: Inlog Ellende

Bedankt voor je snelle reaktie,ik kan via mijn router niet echt duidelijk worden van hoe het no precies moet.

Ik heb in mijn (Sweex) router 2 uitgaande kabels zitten,1 voor mijn PC en 1 voor de PS3.
Die van de PC brand,waar ik hem ook in stop,en die van de PS 3 dus nergens.

Kan het zijn dat er een instelling in de PS3 zelf niet goed staat?


Okay, tip:

Sluit je PS3 eens direct op je Modem aan, kijken wat er dan gebeurd?!

En stiekum bekruipt mij het gevoel dat je UTP kabel (die van je PS3 naar de router) niet goed is.
Stekkers zelf gemaakt? Heb je huisdieren die erop gebeten hebben?


Nee niet zelf gemaakt,maar wel wel paar keer tussen de deur gezeten,en rare knikken erin.

Heb toen op mijn pc een speedtest uitgevoerd,en daarna op mijn PS3. Die waardes waren gewoon gelijk. :dry:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SjonnieCamaro
  • SjonnieCamaro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12900 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: Inlog Ellende
Vervang de kabel maar eens, met bijvoorbeeld die van je PC, want die heeft kennelijk geen problemen... toch?!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #12903 door SjonnieCamaro
Beantwoord door SjonnieCamaro in topic Re: Inlog Ellende
Nee de Pc kabel geeft geen problemen.

Maar als het probleem in de kabel zit,dan zou mijn snelheid van de speedtest van de PS3 toch een heel stuk lager moeten liggen ten opzichte van de snelheid van de PC?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • SjonnieCamaro
  • SjonnieCamaro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer