Stuur/meningen & ervaringen

11 jaren 3 maanden geleden #85721 door Kevin-R34
Stuur/meningen & ervaringen werd gestart door Kevin-R34
Ik ben benieuwd in welk bezit jullie zijn kwa stuur en wat de meningen en ervaringen daarover zijn. En dacht is wel een goed idee om er een topic over te starten. Ik zal beginnen met mijn ervaring:

Ik zelf heb 2 jaar lang de Driving Force GT gehad. In het begin was de feedback goed en de pedalen werkte goed, alleen als je echt fanatiek bent en je gebruikt hem vaak merkte je dat hij behoorlijk snel slijt. Na anderhalf ging het gaspedaal kapot. Als ik het gaspedaal intrapte dan ging het gasmetertje niet meer full power zeg maar, waardoor het niet meer mogelijk was om maximaal gas te geven. Op die manier is het vooral online dus echt waardeloos. Ik besloot hem uit elkaar te halen en probeerde hem te maken. Met succes. Binnen in heb je geen systeem met veren zoals de G27 bijvoorbeeld, maar van die tandwieltjes. Ik had hem 1 tandwieltje verschoven waardooor ik weer vol gas kon geven. Maar na ongeveer 3 weken kreeg ik last van hetzelfde probleem. Ik maakte het weer open en probeerde het weer te verstellen maar helaas kreeg ik het dit keer niet meer voor elkaar om hem op die manier te fixen. Toen was het echt alles of niets. Ik begon een stukje weg te vijlen van het plastic op het gaspedaal en maakte er een metalen plaatje op. Wonder bij wonder bleek het goed te werken en ik kon weer een een maand of 2 verder zonder problemen tot het moment dat hij opeens KRAK zei tijdens het rijden in een online race. Dat punt was dus een zwakke plek geworden. Toen dacht ik: Nu is het einde verhaal. Nu zal ik wel genoodzaakt zijn om een nieuwe stuur te kopen. Maar ik gaf het nog niet op. ik ging met 2 stukken gaspedaal naar de garage en deed nog 1 laatste poging om hem te maken. Ik stopte die 2 stukken tussen de schroefbank aan elkaar en sloeg 2 spijkers schuin door dat plastic heen. En tot mijn verbazing zaten die 2 stukken hartstikke stevig aan elkaar vast weer, en nog recht ook. Dus ik bouw hem weer in elkaar en ging testen. en hij deed het gewoon weer. Wederom kon ik er een paar maanden weer probleemloos mee rijden. Daarna trad alweer hetzelfde probleem op net zoals de ellende was begonnen. Ik kon weer niet 100% gas geven. Ik moest hem dus weer proberen zien te fixen maar dit keer lukte het me niet meer. Toen moest ik dus echt een ander stuur halen en dat is de G27 geworden die ik nu inmiddels een maand of 3 heb.

Ik ben vooral zeer tevreden met de pedalen die echt zoveel beter zijn als de DFGT, veel steviger en je kunt veel beter gas geven en remmen op gevoel. De flippers en het pookje zijn ook zeker een grote verbetering. Enkel ben ik niet zo tevreden over de hoeveelheid feedback de G27 geeft in GT5. Zelfs als je de settings op 10 hebt staan vind ik hem nog veel te zwak aanvoelen. Gewone auto's die niet zo snel zijn voelen vaak als een vaatdoek. Mijn volgende stuur wordt hoogstwaarschijnlijk de Thrustmaster T500RS die volgens velen veel meer feedback geeft. Als je die op stand 10 zet dan rijd je bij wijze van 1 van je pezen aan gort heb ik zelfs gelezen. Dat de flippers niet mee draaien is wel weer jammer, en had gelezen dat er best veel mensen zijn die problemen hadden met de pedalen daarvan?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #85722 door Ambidexter
Beantwoord door Ambidexter in topic Stuur/meningen & ervaringen
Ik heb mijn G27 op ffb 4 staan. Verder de besturing op realistisch en zonder stuurbekrachting. Voor mij voldoende om te voelen wat de auto doet, zonder me een bult te sleuren aan het stuur. Ik weet echter ook dat sommige mensen hier op het forum het liefst 10 gebruiken.

Al deze instellingen zijn erg persoonlijk, maar ik ben ook van DFGT naar G27 gegaan en had moeite te wennen aan de andere "feel" van het stuur. De DFGT is een heerlijk stuur, maar wel man minder precies dan de G27. Het zit m hier juist in de finesse die de G27 geeft t.o.v. het alles of niets gevoel van de DFGT.

Speel eens wat met de realisme en stuurbekrachtiging instellingen, misschien dat het wat voor je doet?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden - 11 jaren 3 maanden geleden #85724 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Stuur/meningen & ervaringen

Ik heb mijn G27 op ffb 4 staan. Verder de besturing op realistisch en zonder stuurbekrachting. Voor mij voldoende om te voelen wat de auto doet, zonder me een bult te sleuren aan het stuur. Ik weet echter ook dat sommige mensen hier op het forum het liefst 10 gebruiken.

Al deze instellingen zijn erg persoonlijk, maar ik ben ook van DFGT naar G27 gegaan en had moeite te wennen aan de andere "feel" van het stuur. De DFGT is een heerlijk stuur, maar wel man minder precies dan de G27. Het zit m hier juist in de finesse die de G27 geeft t.o.v. het alles of niets gevoel van de DFGT.

Speel eens wat met de realisme en stuurbekrachtiging instellingen, misschien dat het wat voor je doet?

Ik hem ook op realistisch staan en stuurbekrachtiging uit. Heb verschillende setting geprobeerd, waaronder ook een ander stuur geselecteerd op advies van sommige mensen, maar dat mocht ook niet baten. Zoals hij nu is is hij op zijn best maar persoonlijk blijf ik de feedback te slap vinden. Misschien doen de makers dat ook wel een beetje bewust omdat ze met de Thrustmaster een eigen stuur hebben en Logitech is een concurrent. Je hoort er vrij veel klachten over de hoeveelheid feedback van de G27 in GT5 en daar moet toch wel wat aan te doen zijn zou je denken? Ik kan me persoonlijk niet zo goed voorstellen hoe je het lekker kunt vinden op zo'n lage FFB setting.
Laatst bewerkt 11 jaren 3 maanden geleden door Kevin-R34.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #85727 door CrossEEEh
Beantwoord door CrossEEEh in topic Stuur/meningen & ervaringen
Ik heb ook een G27 en ik heb mijn feedback op 1 staan. Hoe hoger des te onrealistischer vind ik. Ik heb weleens een een M3 CSL gereden en dat ding kan je zowat besturen met je pink. Nadat ik daar toen in gereden heb, heb ik gelijk mijn feedback naar 1 verandert :P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #85728 door driescuit
Beantwoord door driescuit in topic Stuur/meningen & ervaringen
feedback op 1? Hardcore arcade fan? Vergeet je niet dat de meeste trackcars het ook zonder server moeten doen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #85729 door some12hate
Beantwoord door some12hate in topic Stuur/meningen & ervaringen
ik ben ook van de DFGT naar de G27 gestapt, had mn DFGT wel behoorlijk aangepast voor betere pedaal feel, en ook 'echte' flippers gemonteerd. maar de overgang beviel me zeer goed, toch vooral het betere pedaalgevoel was erg prettig.
de settings van de G27 staan op stuurbekrachtingen uit, realistisch en ffb op 2. heb t wel eens hoger geprobeerd, maar dan is het net of je aan het stuurwiel van een stilstaande 1984 porsche 911 carrera zonder stuurbekrachtiging zit te trekken..
heb de rest van de dag al genoeg zware dingen in me handen.. :P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden - 11 jaren 3 maanden geleden #85732 door Jeffrey00
Beantwoord door Jeffrey00 in topic Stuur/meningen & ervaringen
Geen idee waar de mijn stuur instellingen opstaan, ga maar is even kijken.

Ik ben tevreden met de G25. 2de hands gekocht 4 jaar geleden ofzo.
Heb één keer gehad dat me stuur niet meer gecentreerd stond, dus me stuur stond rechts af en de auto ging rechtdoor.

Na het uit elkaar halen met hulp van hier, had ik het stuur weer recht gekregen, wat smeer er tussen de onderdelen en gaan.

Nu begint me rempedaal vaag te doen. Ik leg mijn linkervoet soms voorzichtig op het rempedaal (in rust), normaal gesproken remt de auto niet. Maar ik merk dat als het koud is in mijn GT kamer dat de rem gevoeliger is. Dus ik sta soms per ongeluk heel licht te remmen op rechte stukken. Ik laat nu me voet vaak op de koppeling rusten, want die doet niks als ik alleen aan het flipperen (schakelen) ben.

Ik zag ergens hier een replay op youtube voorbij komen en dan zag je bij mij constant de remlichten heel snel aan en uit flikkeren. Sommige zeiden zelf huh wat doet hij omdat ze met 40 km/h verschil voorbij kwamen zetten. Het lijkt met de kou te maken hebben, maar het zal wel een veertje zijn die op begint te raken. Voor de rest erg tevreden, graag zou ik een upgrade willen naar Trustmaster T500



of deze (Fanatec CSR Elite) is nog mooier met BMW race stuur

Check vanaf 2:30



Nog eentje dan alleen met standaard stuur en Gran Turismo demo



Maar het is helaas zo schreeuwend duur...
Laatst bewerkt 11 jaren 3 maanden geleden door Jeffrey00.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #85733 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Stuur/meningen & ervaringen
Leuke topic!

Vanuit de site hebben we het geluk dat we al heel wat sturen en apparatuur (kostenloos) hebben mogen proberen.
Zie hier de reviews

Ik ben zelf begonnen met een tweede hands Driving Force Pro, het eerste echte GT stuur. Door gebruik in andere spellen ging de hardware matige blokkering van 200 graden naar 900 graden kapot. Ding open gemaakt, paperclip aan het mechaniek gemaakt en voila, werkte weer door het handmatig te bedienen.

Inmiddels al weer dik 3 jaar aan de G25.
Een erg fijn stuur. Ik rij met ffb op 8. Op 1 en lager krijg ik niet voldoende feedback om correct te reageren op onderstuur en overstuur.
Dit stuur begint langzaam wat speling te krijgen op het stuur zelf. De kilometers beginnen hem langzaam te nekken en ook het gas krijgt af en toe nukken...

Tijd voor iets anders mogelijk. Als er wat nieuws komt, is het een G27! De t500rs vind ik echt te duur voor hetgeen je krijgt in vergelijk tot de g27, om over de Fanatec CSR elite maar te zwijgen......

Als ik mijn vrouw vertel dat ik wat nieuws voor de playstation ga kopen wordt ze gek... :laugh:

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #85736 door firebird79
Beantwoord door firebird79 in topic Stuur/meningen & ervaringen
ik heb een g25,een t500 en een porsche gt2.
ik denk dat het op zich niet veel uit maakt welke beter is,het gaat er meer om wat voor gevoel je erbij hebt.
de g25 en g27(neem ik aan)zijn erg goed en de t500 vind ik een wereldstuur,maar in principe doen ze wat ze moeten doen.
het porsche stuur heb ik ook voor de xbox genomen en ook al is het een heerlijk stuur,het nadeel vind ik,dat je teveel instellingen kan veranderen waardoor ik eigenlijk nooit de goede kan vinden.
terwijl bij de andere,dus ook de goedkopere dfgt,je sluit hem aan en daar heb je het maar mee te doen en dan went het vanzelf.
dus wat mij betreft,koop alleen duurder als je het echt wilt,want het is niet nodig.
maar ik wilde ze gewoon hebben.
en zo wil ik eigenlijk ook de fanatec clubsport,maar dan wil ik ook alle beschikbare sturen en dan word het achterlijk duur :sick: :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #85747 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Stuur/meningen & ervaringen
Begonnen met 2e hands dfgt stuur op playseat ook gebruikt.
Samen gekocht voor 200 euri's jaar of 5 geleden.

Inmiddels overgestapt naar g25 echt prima.
Wel 1 potmeter van rem stuk maar omgezet op koppelings pedaal.

Fbb geloof op 10 ( kan ook 7 zijn) en geen stubekr.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer