Braking - Left or Right foot

10 jaren 4 maanden geleden #96709 door Kevin-R34
Braking - Left or Right foot werd gestart door Kevin-R34
Zoals de titel aan geeft ben ik uit nieuwschierigheid eens benieuwd welke mensen er op GTHQ allemaal met de rechter of de linker voet remmen. Het leek me leuk om er een topic over op te starten :)

Left foot braking:


Right foot braking;


Welke techniek passen jullie toe? En waarom? Bijvoorbeeld een bewuste keuze of gewoon zo aangeleerd?

Ik zelf pas de linker voet techniek toe, en heb dat eigelijk nooit anders gedaan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #96711 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Braking - Left or Right foot
Mooie thread dit! Leuke topic.

Ik gebruik eigenlijk ook altijd mijn linker voet om te remmen. Left foot braking dus.
Dit heb ik mijzelf aangeleerd toen ik semi automatisch ging rijden. Net als met karten gebruik ik dan het liefste de linker voet, zodat je vloeiender kan remmen en gas geven.

Als ik dan de koppeling gebruik, wissel ik, waar dat kan af.

Voorbeeld:

Op 1.29 gebruik ik links, met terug schakelen rechts en hiel-toe voor tussen gas.


i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 10 jaren 4 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96713 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Braking - Left or Right foot
Mooie video Toon! Inderdaad op 1:29 is goed te zien dat je links gebruikt. Als je gewoon met de shifters schakelt he houd je dan ook altijd je linker voet op het rempedaal? Ik doe dat wel altijd. Ik heb net zoals jij zegt ook het idee dat je door met links te remmen alles wat beter kan aanvoelen omdat je beide voeten gereed hebt staan om ze onmiddelijk te kunnen gebruiken voor het doeltreffende pedaal. Terwijl je met rechts remmen altijd heel eventjes controleerloos bent als je van het gas pedaal naar het rem pedaal switched. Het is maar heel eventjes maar toch.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96714 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Braking - Left or Right foot
Goede vraag, ik denk dat ik idd vlak boven mijn pedaal hang, zeker als het spannend is.
Ik heb nog wel eens verkrampte spieren :laugh:

Weet ook dat ik nog wel eens wat relax op rechte stukken.... :blink:

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96715 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Braking - Left or Right foot
Linkervoet! Altijd in racesims gedaan, met name omdat ik bijna nooit de koppeling daarin gebruik. In real life eigenlijk altijd rechts.... soms wel even met links voor de leuk :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96716 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Braking - Left or Right foot
Ik doe het ongeveer hetzelfde als Toon behalve dan het tussengas en heel&toe. Wanneer ik de koppeling gebruik, dan rem ik links als daar de gelegenheid toe is, anders met rechts. Altijd met links als ik met de flippers schakel.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96717 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Braking - Left or Right foot

Goede vraag, ik denk dat ik idd vlak boven mijn pedaal hang, zeker als het spannend is.
Ik heb nog wel eens verkrampte spieren :laugh:

Weet ook dat ik nog wel eens wat relax op rechte stukken.... :blink:


Hahaha heel herkenbaar! :laugh:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kevin-R34
  • Kevin-R34's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96718 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Braking - Left or Right foot
Wat mij trouwens opvalt bij die filmpjes, is dat rem en gas vaak tegelijk worden gebruikt.
Zou dat alleen bij rallye werken, of ook op wegraces?
Wat is het effect / meerwaarde / doel?

Wie weet dat?

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96719 door mrmellow
Beantwoord door mrmellow in topic Braking - Left or Right foot
Misschien omdat dan de overgang van rem naar gas nog kleiner is? :S

In mijn geval; 2 pedalen en 2 voeten, dus links remmen.

Nu met m'n G25 heb ik 3 pedaaltjes (ben nog op zoek naar het knoppie om de koppeling aan te zetten :dry: ) en kan ik ook het voetenwerk van Toon eens gaan proberen :cheer:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96720 door OR_Sven
Beantwoord door OR_Sven in topic Braking - Left or Right foot
Ik doe dit soms tijdens onze races ook. Terwijl ik op het gas sta een beetje bij remmen.
De hoofd reden is meestal wanneer ik kort op iemands bumper zit en hem dus geen zetje wil geven. Zodat ik even wat minder accelereer maar toch geen lag in vermogen krijg.
Maar ik doe het ook soms in en korte chicane, of een langere doordraaier die ik was mis inschatte. Dit zie je ook gebeuren in het filmpje.
En is voor mij om dezelfde reden. Heel lichtjes wat tappen zodat de neus weer wat gewicht krijgt en de wagen wat meer rotatie krijgt.
Of dat nu echt de reden is dat die "echt" racers dat doen... I dunno for sure, but I think so :)

Tijdens het gamen gebruik ik altijd mijn linker om te remmen. Heb wel een koppeling staan meer geen aparte shifter, dus koppeling is niet actief dan.

Als ik met mijn eigen bakje mij een beetje op het circuit waan B) dan doe ik wel de heel-toe-techniek. Ik zou nogal een zwaaier maken als ik het niet deed. Mijn bakje is ook een FR met behoorlijk wat sper.
In het eerste jaar dat ik hem had heb ik mij 2 keer laten verassen door terug naar zijn 2 te gaan. Eerste maal op de sneeuw.
Ik laat de koppeling rustig los....hoppaaa daar ging het achter werk. En dan is er geen houden meer aan. Ik heb toen dadelijk op de gas gestamp om zo vlug mogelijk 180° te maken en niet het haagje van de mensen in te slippen.
En dan 1 keerjte ion de regen. Moet wel zeggen dat ik toen al een tijdje mijn oude bandjes aan't op stoken was elk rondpunt dat ik afdraaide. Dus het waren meer slicks dan wat anders.

Toch merk ik dat ik sinds ik met GT5 een stuurtje gebruik. Ik IRL ook mijn linker been bijtrek als ik niet hoef te schakelen bij het remmen. Het is wat een raar gevoel in't begin maar nu merk ik het verschil niet meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer