Steun Renault Megane op Fuji

10 jaren 2 maanden geleden #99704 door sadeni
Steun Renault Megane op Fuji werd gestart door sadeni
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede afstelling voor de Megane op Fuji. Krijg ht niet helder met toespoor voor en achter ( -0.05 -0,15) Heb nu mijn rembalans op 6 - 6 staan. Word toch makkelijk uitgeremd. Rijhoogte 60 -60. achtervleugel 100%. Die wil ik lager hebben het is een snel circuit. Maar zodra ik dat doe krijg ik overstuur. Wie kan mij het toespoor en chamber goed uitleggen.

Veel raceplezier

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • sadeni
  • sadeni's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #99706 door Myquandro
Beantwoord door Myquandro in topic Steun Renault Megane op Fuji
Camber:

Camber is de hoek waarin de wielen staan relatief tot de horizontaal van het wegdek. In GT games is dit altijd negatief, wat betekent dat de bovenkant van het wiel dichter bij de body van de auto staat als de onderkant van het wiel (welke het contact met de grond is). Doordat er in de auto gewichtsverplaatsing plaats vindt bij elke vorm van acceleratie (remmen, versnellen, maken van bochten) zal bij het maken van bochten het gewicht zich naar de buitenkant van de bocht verplaatsen. Deze verplaatsing van gewicht naar de buitenkant van de bocht zorgt vooral bij auto's die meer bodemvrijheid hebben en/of zachtere veren/dempers hebben voor het ''rollen'' van de wagen. Door dit ''rollen'' zullen de banden aan de buitenkant (relatief gezien aan de bocht) meedraaien en wanneer er camber is rechter op het asfalt komen te staan. Dit zorgt voor meer contact oppervlak waardoor, in droog weer situaties, meer grip wordt geleverd door de buitenste wielen. Dit is redelijk ideaal voor de meeste auto's omdat die (door de gewichten verplaatsing) ook de meeste druk krijgen in de bocht. Het enige dat idealer is dat de auto zo zou kunnen worden afgesteld dat er nauwelijks gewichtsverplaatsing in, geen ''rollen'' van de auto en dat dan dus alle wielen (binnen en buiten) evenveel druk moeten uitoefenen waardoor je de maximale grip van alle vier de banden kunt gebruiken ipv die van alleen twee banden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden - 10 jaren 2 maanden geleden #99709 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Steun Renault Megane op Fuji
Misschien heb je hier wat aan?

TUNING 101

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 10 jaren 2 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #99713 door OR_Sven
Beantwoord door OR_Sven in topic Steun Renault Megane op Fuji
Ik ben er ook nog niet helemaal uit om echt die perfecte setups te vinden. Heb zelf ook al wat zitten prullen aan de Mégane, maar kreeg hem niet veel beter.

In feite is de basis niet zo slecht. Enkel de veren wat meer speling geven als je op bumpy circuits zit zoals Bathurst e.d.

Wat ik wel deftig aanpas is het diff. Volgens mij reageert het diff agressiever met dezelfde waardes als in GT5. Vroeger reed ik altijd rond de 12-18/35-38/12-20

Nu 12-15/25-30/8-15 zo ook voor de Mégane.

Rem balans zou ik 6/4 zetten geeft een stabieler achterwerk.
En geef de voor banden wat meer veercompressie? En 90% je pedaal gebruiken De ABS geeft wat meer toe in GT6 heb ik de indruk.
En de rij hoogte bij de Mégane denk ik best gelijk houden. Dat ding is 1 grote diffuser en of GT6 er nu rekening mee houdt of niet. Als je bij tuningparts de flatbottom met diffuser installeert dan merk je het toch wel. maar of je dan ook de airflow moet juist houden door de wagen gelijk te zetten...

Succes...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer