Feedback replay's

10 jaren 3 maanden geleden #101224 door Myquandro
Feedback replay's werd gestart door Myquandro
Ik neem aan dat iedereen mijn laatste YouTube filmpje wel heeft gezien. Voor diegene die dat nog niet hebben of niet weten om welk filmpje het gaat:


Ik ben nog erg onervaren met het maken van dergelijke filmpjes, dit is pas nr. 5. Omdat ik nog zo onervaren ben en mezelf wel graag wil verbeteren zou ik graag feedback willen.

De vraag is dus: wat vinden jullie van mijn poging? En belangrijker wat kan er aangepast worden, toegevoegd worden of weggelaten worden om het resultaat te verbeteren?

Ik heb zeer veel mogelijkheden om datgene te maken waarvan jij denkt dat het iets toevoegt. Alle kritiek/tips worden gewaardeerd. Ook als iemand een dergelijke tip al heeft gegeven helpt het om het soms nogmaals te noemen, hierdoor wordt het duidelijker dat iets een belangrijk punt is en kan ik daar meer op focussen.

Al met al wil ik voor mezelf vooral mijn skills verbeteren en leukere/mooiere/duidelijkere filmpjes plaatsen. Dat is niet alleen voor mij leuk, maar ook voor jullie, de kijkers van de filmpjes.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Myquandro
  • Myquandro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #101227 door lampiew
Beantwoord door lampiew in topic Feedback replay's
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit één van de beste replays vind die ik tot nu toe heb gezien. Dit komt oa, door:
  • toevoeging van tussentijden om de 5 ronden
  • regelmatig switchen naar verschillende rijders. En daarbij ook het laten zien van hun positie
  • goed gekozen camera punten, waarbij alle auto's als een lint voorbij komen

Als ik F1 of andere race klasse kijk dan kijk ik veel naar de tussentijden en verschillen in tijden. Door dit toe te voegen, heb je voor mij al veel bereikt.

Ik weet dat het veel (hand)werk is, maar als je dit per ronde ipv kan doen dan is dat fantastisch. Mogelijk kun je iemand vragen die deze data al in een excelsheet ofzo aanlevert.

Ik zou ook graag willen zien wanneer iemand een snelste ronde rijdt. Paarse tijden. Of wanneer iemand stevig aan het inlopen is, zoals Solar bijvoorbeeld.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #101228 door mrmellow
Beantwoord door mrmellow in topic Feedback replay's
Eventuele extratjes waar je aan kan denken zijn idd de verbetering van de snelste rondetijd posten. Een lijstje met daarin de rijders en hun gap naar de nummer 1 zou helemaal top zijn.

Je hoeft niet onzeker te zijn over je replay-skills Myquandro, je bent gewoon lekker bezig!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 3 maanden geleden #101231 door Myquandro
Beantwoord door Myquandro in topic Feedback replay's
Ik zal deze tips meenemen bij het maken van de volgende replay. Een andere tip die ik al eerder had gekregen was om duidelijk te laten zien wat de start volgorde is (dus voor de start van de race).

Daarnaast heb ik de volgende dingen in overweging:
- Het weergeven van de maximum snelheid op het snelste punt van het circuit per rijder
- Het weergeven van tussentijden bij gevechten (je ziet dan dus bijvoorbeeld de tijd van P4, P5, P6 ten opzichte van P3)
- Weergave van circuit naam en auto vlak voor de start van de race

Als een of meer van deze dingeniets toevoegen naar jou mening dan kun je dat hier aangeven.

En ik doe dit trouwens niet omdat ik onzeker ben. Ik ben gewoon een beetje perfectionistisch en maak liever één filmpje per week van goede kwaliteit, dan een simpel filmpje van elke race die ik heb gereden.
Laatst bewerkt 10 jaren 3 maanden geleden door Myquandro.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Myquandro
  • Myquandro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #101238 door Bodhie
Beantwoord door Bodhie in topic Feedback replay's

Een andere tip die ik al eerder had gekregen was om duidelijk te laten zien wat de start volgorde is (dus voor de start van de race). Vind ik een goed idee. Is misschien handig om de replay in het begin op pauze te zetten, en met foto modus over de startgrid heen vliegen en dan de namen laten zien.

Daarnaast heb ik de volgende dingen in overweging:
- Het weergeven van de maximum snelheid op het snelste punt van het circuit per rijder - Ook een leuk idee, maar denk dat hier toch ook wel wat werk in gaat zitten.
- Het weergeven van tussentijden bij gevechten (je ziet dan dus bijvoorbeeld de tijd van P4, P5, P6 ten opzichte van P3) - Vind dit zelf denk ik iets te veel van het goede, en denk dat er ook hier wel veel werk in gaat zitten.
- Weergave van circuit naam en auto vlak voor de start van de race - Goed idee! Vooral ook om aan te geven met hoeveel PP er gereden mag worden, en of er tuning is toegestaan.

En ik doe dit trouwens niet omdat ik onzeker ben. Ik ben gewoon een beetje perfectionistisch en maak liever één filmpje per week van goede kwaliteit, dan een simpel filmpje van elke race die ik heb gereden. Zo ben ik zelf ook, het kan altijd beter :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #101239 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Feedback replay's
Jouw replays zijn om van te smullen, dat is zeker waar. Wat je ook zei tijdens een gessprek in de lounge afgelopen weekend, dat je een bepaalde kwaliteit nastreeft en dat zie je er zeker aan af.

Ik zou je echter ook -goedbedoeld- willen adviseren om goed te overwegen of alle extra's die je nog kan doen, niet alleen de 1e keer leuk zijn, maar ook alle andere keren? Wat je nu doet is al veel werk, met verschillende camerastandpunten, wisselingen tussen auto's en alle extra onscreen informatie.

Het is misschien beter om tevreden te zijn met wat je nu doet en wat ook werkbaar blijft bij de 18e, 19e en 20e keer straks. Het is nu nog een soort spannend en ontdek je plekje van wat je eigenlijk allemaal kunt met videobewerking. Probeer te voorkomen dat je er zoveel moeite voor moet doen dat het bewerken van replays teveel op werken / 'moeten' gaat lijken ipv hobby en het je mogelijk gaat tegenstaan.

Vergeet vooral niet dat het ook leuk blijft voor jezelf!

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #101241 door SRAD-666
Beantwoord door SRAD-666 in topic Feedback replay's

Jouw replays zijn om van te smullen, dat is zeker waar. Wat je ook zei tijdens een gessprek in de lounge afgelopen weekend, dat je een bepaalde kwaliteit nastreeft en dat zie je er zeker aan af.

Ik zou je echter ook -goedbedoeld- willen adviseren om goed te overwegen of alle extra's die je nog kan doen, niet alleen de 1e keer leuk zijn, maar ook alle andere keren? Wat je nu doet is al veel werk, met verschillende camerastandpunten, wisselingen tussen auto's en alle extra onscreen informatie.

Het is misschien beter om tevreden te zijn met wat je nu doet en wat ook werkbaar blijft bij de 18e, 19e en 20e keer straks. Het is nu nog een soort spannend en ontdek je plekje van wat je eigenlijk allemaal kunt met videobewerking. Probeer te voorkomen dat je er zoveel moeite voor moet doen dat het bewerken van replays teveel op werken / 'moeten' gaat lijken ipv hobby en het je mogelijk gaat tegenstaan.

Vergeet vooral niet dat het ook leuk blijft voor jezelf!


Dat is denk ik een hele goeie tip! :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 3 maanden geleden #101242 door lampiew
Beantwoord door lampiew in topic Feedback replay's
Ik zie weer een paar goede suggesties. Maar ook een goede tip. Het moet wel evenredig leuk blijven
Laatst bewerkt 10 jaren 3 maanden geleden door lampiew.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #101244 door Myquandro
Beantwoord door Myquandro in topic Feedback replay's
Bedankt voor alle tips. Ik let er zeker op dat het ook leuk blijft, veel van het werk zoals Illustraties maken en de overlays doe ik slechts eenmalig, daarna is het een kwestie van data invullen. Het grootste werk in de zin van tijd zit hem in het opnemen van de races, maar dit doe ik dan ook vaak op de vrijdag, zaterdag of zondag avond terwijl ik tv aan het kijken ben. Ik zal ook zeker niet altijd alle onderdelen gebruiken in de replays, maar alleen die onderdelen die voor die replay iets toevoegen. Dat zal ik dan niet alleen doen om het mezelf makkelijker te maken (zeker een factor en niet onbelangrijk), maar ook omdat teveel informatie een replay ook weer slechter maakt.

Zoals gezegd bedankt voor de tips die er al gegeven zijn en ik let erop dat ik niet teveel hooi op mijn vork neem ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Myquandro
  • Myquandro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #101323 door Myquandro
Beantwoord door Myquandro in topic Feedback replay's


De laatste replay van mijn hand. Er zitten een paar foutjes in die niet weg te halen waren:
- Letterbox om het originele beeldmateriaal (de opties voor beeldschermen stonden verkeerd)
- Een aantal keer ''tilt'' de camera een beetje tijdens een shot (dit komt omdat ik dan twee shots van twee auto's op hetzelfde punt naadloos aan elkaar plak, maar de shots zelf zijn marginaal anders)

Verder geldt ook bij deze replay hetzelfde. Wat kan er beter. Ik heb zelf uiteraard al wat dingen in mijn hoofd, maar zou graag van jullie willen weten wat jullie denken. Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Myquandro
  • Myquandro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Spammer
Lees meer