Ps3 leest niets meer

12 jaren 11 maanden geleden #43414 door yellowcanarie
Ps3 leest niets meer werd gestart door yellowcanarie
Mijn ps3 vertoonde al een tijdje een vreemd probleem, als ik GT5 wou opstarten gaf hij de volgende foutcode: 80710102

Ik starte dan een subaccount op en dan kon ik wel gewoon spelen, ook als ik terug ging naar mijn hoofdaccount kon ik weer spelen.

Vandaag weigerden echter al mijn accounts, ik heb de disc er uit gehaald om te kijken of deze smerig was en het systeem opnieuw opgestart, nu ziet hij dus gewoon helemaal geen discs meer (ook geen dvd's en bluray's)

Iemand bekend met dit probleem of ben ik gewoon aan een nieuwe ps3 toe?

Verder heb ik nog een tweede ps3 die ik tweedehands heb gekocht, hiermee kan ik echter niet inloggen op PS-network. De vorige eigenaar zegt dat hij een call of duty map pach heeft gedeeld met een vriend van hem en zo een ban heeft opgelopen, Kan ik op 1 of andere manier van deze ban af komen en mijn hoofdaccount laten werken op deze andere ps3 zodat ik weer verder kan met GT5 ? heb al geprobeerd om de account over te zetten en dan geeft hij aan dat ik met deze account niet aan het ps3 network kan deelnemen, diezelfde melding geeft hij ook als ik een nieuwe account aanmaak.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • yellowcanarie
  • yellowcanarie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #43421 door CaptainSlow
Beantwoord door CaptainSlow in topic Re: Ps3 leest niets meer
Ik had hetzelfde probleem met mijn oude ps3 60gb. Hij kon wel PS2 spellen lezen en normale DVD's lezen.
volgens mij moet je dan de laser laten vervangen.
Gewoon opsturen naar Sony, is je garantie al vervallen dan gewoon even op marktplaats zoeken naar een reparateur

Succes ermee

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #43426 door djMister-T
Beantwoord door djMister-T in topic Re: Ps3 leest niets meer
Da's niet zo mooi. Wordt repareren. Kost weer alles ;(

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #43428 door SkyHawk
Beantwoord door SkyHawk in topic Re: Ps3 leest niets meer
Ik ben ook bang dat je laser stuk is ... erg jammer.
Hoop dat je gauw weer online bent.
:unsure:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #43429 door yellowcanarie
Beantwoord door yellowcanarie in topic Re: Ps3 leest niets meer
Is inderdaad een 60Gb versie.

Hij leest echt helemaal niks meer, ook geen dvd's. Reparatie op marktplaats kost 90 euro, ik twijfel of ik wel zoveel aan zo'n oude ps3 moet uitgeven, defect word er nog best redelijk geld geboden op de 60gb versie en ik speel er toch nooit ps2 spellen op

Volgens mij hoef ik niet opnieuw te beginnen hoor Mr-T, ik kan hem verder gewoon gebruiken en heb dus een backup van mijn save, die moet ik dus op een nadere ps3 kunnen zetten lijkt mij.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • yellowcanarie
  • yellowcanarie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden - 12 jaren 11 maanden geleden #43431 door SkyHawk
Beantwoord door SkyHawk in topic Re: Ps3 leest niets meer
Ik ben bang dat je save niet op een ander PS3 kunt restoren, de save heeft namelijk een unieke ID-nr. en die is PS3 afhankelijk ... anders zou ik jouw backup (save) op de mijne kunnen restoren en heb ik ook alle auto's .... maar goed als je het laat repareren is er volgens mij niets aan de hand, je kunt je backup daarna weer restoren.

Correct me if I'am wrong ....
:blush:
Laatst bewerkt 12 jaren 11 maanden geleden door SkyHawk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden #43434 door yellowcanarie
Beantwoord door yellowcanarie in topic Re: Ps3 leest niets meer
Hoort die save niet gewoon bij mijn account in plaats van mijn ps3 ?

Ik kan toch op een nieuwe ps3 gewoon mijn huidige account over zetten en dan zou het toch moeten werken lijkt me ? Wil dit uiteraard wel graag weten voordat ik over ga tot aanschaf van een nieuwe.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • yellowcanarie
  • yellowcanarie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
12 jaren 11 maanden geleden - 12 jaren 11 maanden geleden #43438 door Egg-Man
Beantwoord door Egg-Man in topic Re: Ps3 leest niets meer
Ik deel je pijn heb namelijk mijn 40gb versie al 2x moeten laten maken eerste keer was het de bluray en de tweede keer ylod. Heb m 2x laten maken bij onderstaande adverteerder heb daar goede ervaring mee prijstechnisch ook goed want bij playstation zelf kreeg ik alleen de vinger of kon m voor rond de 120 euro opsturen en dan een andere terug krijgen. Heb m toen op 01-06-2010 bij multimedia point laten maken, klaar terwijl je wacht en de ps3 weer de oude. Ik maak zelf veel gebruik van mn ps3 en tot op de dag van vandaag draait ie nog net zo goed. Mocht ie nog een keer stuk gaan komt er een nieuwe maar dan heb ik alle tijd gehad om te sparen.

Succes dr mee

link naar multimedia point advertentie
link.marktplaats.nl/362312123
Laatst bewerkt 12 jaren 11 maanden geleden door Egg-Man. Reden: link vergeten

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #50954 door TheNewPlayer
Beantwoord door TheNewPlayer in topic Re: Ps3 leest niets meer
Klote, mijn 80Gb heeft het ook begeven, toen ik hem opstarte en Black Ops er in zat gaf hij dit niet aan en dacht al, dit is geen zuivere koffie, eruit gehaald en erin gedaan en ik zie de naam ff snel verschijnen maar dan gebeurd er dus lekker niks, de PS3 uit zetten gaat wel maar maakt dan zon raar geluidje dat ie vasgelopen is, ik heb hem pas 1.5 jaar en het schijn misschien het Blu ray probleem te zijn ofso. Zon laser kost tussen de €42 en 90 maar ben er niet bekend mee.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #50978 door yellowcanarie
Beantwoord door yellowcanarie in topic Re: Ps3 leest niets meer
Even goed nakijken voor je een nieuwe lens laat monteren. Ik heb de koper van mijn defecte ps3 agteraf nog weer gesproken, lens bleek niet eens stuk te zijn, het motortje wat de disc laat draaien was doorgebrand, ander motortje er in en hij had weer een perfect werkende ps3. Kan dus ook gewoon iets simpels zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • yellowcanarie
  • yellowcanarie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer