Solid state in ps3

11 jaren 2 maanden geleden #86927 door Kitaro
Solid state in ps3 werd gestart door Kitaro
Er staat hier ergens wel een klein beetje over het plaatsen van een solid state drive in een PS3, maar dat is in een topic over een ps3 die het niet meer zo goed doet. Vandaar maar even een beter te vinden onderwerp. En actueel omdat ik net zelf de upgrade heb gedaan.

Ik heb net een SSD van samsung van 120GB geplaatst in mijn oude PS3 met tot nu een 40 gig hdd.

En vooral met GT5 is dat een ontzettend verschil, alles gaat veel soepeler.
Ik kan het dus van harte aanraden, zeker nu de prijzen voor ssd's goed zijn gezakt.

Ik heb een samsung 840 120GB voor 90 euro gekocht. (En een 32 gig usb stick voor de backup, 20 euro kingston). De 830 serie en de 840 pro zijn nog sneller maar ook duurder en ik denk dat de PS3 daar weinig extra mee kan. Crucial M4 en Samsung zijn prima, OCZ kun je als ik goed gelezen heb beter vermijden door het hogere uitval percentage.

- Eerst je oude data op de usb zetten. (menu->system settings->backup utility-> backup data)Dit duurt best lang. Ik was ruim 1 uur bezig voor net 16 gig.
- Save ook even je save games op een usb (dat is altijd een goed idee)
- Stop de SSD in je PS3. Check de uitleg per versie: support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/362/kw/harddisk%20PS3
- Ik moest ook de update van hier plaatsen op de usb : us.playstation.com/support/systemupdates/ps3/pc_update/index.htm In het mapje PS3/UPDATE. Zonder dit wou hij niet formateren. Het kan erg lang duren voor de PS3 zover is, rustig wachten tot hij klaar is.
- Dan de schijf formateren, en de update erop zetten. Kies even een willekeurige inlog.
- Nu kun je je backup terug zetten in hetzelfde menu kopje.
- Tenslotte je GT5 aad-ons even opnieuw uit de store downloaden. Want hier staat nu overal een uitroep teken. Deze vindt je allemaal terug onder je downloads in de store, dus hoef je die niet los bij elkaar te zoeken.

Nu kun je van GT5 genieten op een veel vlottere manier met al je instellingen die je had. En je hebt een kopie op de oude hdd. Mocht je die ooit nodig hebben.


Het kan zijn dat iemand anders de update niet hoeft te plaatsen, dan kun je die stapjes overslaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kitaro
  • Kitaro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #86972 door mrmellow
Beantwoord door mrmellow in topic Solid state in ps3
Nu weet ik niet hoe eurogamer bekend staat mbt betrouwbaarheid etc... hier een artikel over ssd en ps3:
www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-ssd-upgrades-boost-ps3-performance

Je zal wel genieten zijn van de kortere laadtijden in gt5? :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 2 maanden geleden #86975 door Kitaro
Beantwoord door Kitaro in topic Solid state in ps3
Ja het is inderdaad genieten. En dan vooral met laadtijden, de tegenstanders laden veel sneller in (Dat lijstje wat langzaam wit wordt.) En je springt veel sneller door de menu opties heen. Eenmaal rijden is uiteraard gelijk gebleven.

Andere spellen profiteren veel minder van een ssd. Alleen spellen die op de sdd staan laden sneller.
En een aantal die textures laden zoals die op de site die hierboven staat.

Aangezien ik vooral GT5 speel, was het wel een goede optie. Zeker nu de prijzen voor ssd's gezakt zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kitaro
  • Kitaro's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #96290 door Peetjuhh
Beantwoord door Peetjuhh in topic Solid state in ps3

Er staat hier ergens wel een klein beetje over het plaatsen van een solid state drive in een PS3, maar dat is in een topic over een ps3 die het niet meer zo goed doet. Vandaar maar even een beter te vinden onderwerp. En actueel omdat ik net zelf de upgrade heb gedaan.

Ik heb net een SSD van samsung van 120GB geplaatst in mijn oude PS3 met tot nu een 40 gig hdd.

En vooral met GT5 is dat een ontzettend verschil, alles gaat veel soepeler.
Ik kan het dus van harte aanraden, zeker nu de prijzen voor ssd's goed zijn gezakt.

Ik heb een samsung 840 120GB voor 90 euro gekocht. (En een 32 gig usb stick voor de backup, 20 euro kingston). De 830 serie en de 840 pro zijn nog sneller maar ook duurder en ik denk dat de PS3 daar weinig extra mee kan. Crucial M4 en Samsung zijn prima, OCZ kun je als ik goed gelezen heb beter vermijden door het hogere uitval percentage.

- Eerst je oude data op de usb zetten. (menu->system settings->backup utility-> backup data)Dit duurt best lang. Ik was ruim 1 uur bezig voor net 16 gig.
- Save ook even je save games op een usb (dat is altijd een goed idee)
- Stop de SSD in je PS3. Check de uitleg per versie: support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/362/kw/harddisk%20PS3
- Ik moest ook de update van hier plaatsen op de usb : us.playstation.com/support/systemupdates/ps3/pc_update/index.htm In het mapje PS3/UPDATE. Zonder dit wou hij niet formateren. Het kan erg lang duren voor de PS3 zover is, rustig wachten tot hij klaar is.
- Dan de schijf formateren, en de update erop zetten. Kies even een willekeurige inlog.
- Nu kun je je backup terug zetten in hetzelfde menu kopje.
- Tenslotte je GT5 aad-ons even opnieuw uit de store downloaden. Want hier staat nu overal een uitroep teken. Deze vindt je allemaal terug onder je downloads in de store, dus hoef je die niet los bij elkaar te zoeken.

Nu kun je van GT5 genieten op een veel vlottere manier met al je instellingen die je had. En je hebt een kopie op de oude hdd. Mocht je die ooit nodig hebben.


Het kan zijn dat iemand anders de update niet hoeft te plaatsen, dan kun je die stapjes overslaan.


Ik zit al lange tijd aan te hikken tegen het eventueel inbouwen van een SSD in de PS3 (CECHk04). Jouw bericht over die snellere laadtijden zijn daarom ook welkom:P
Nu alleen nog zien welke SSD er in kan of moet, ook of ik het zelf doen kan. Ik heb al foto's gezien van het inbouwen, maar er zijn nu 1maal verschillende PS3's. Want bijvoorbeeld, is het een 2,5 of 3,5 SSD die er in moet? En is dat voor elke PS3 gelijk?

PS ... hoeveel GB moet je minimal hebben voor alleen GT6? Is dat al bekend?
Laatst bewerkt 10 jaren 4 maanden geleden door Peetjuhh. Reden: UPDATE
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96293 door mjhorenberg
Beantwoord door mjhorenberg in topic Solid state in ps3
Ik elke PS3 is de schijf volgens mij gemakkelijk in te bouwen en kun je dit makkelijk zelf. De PS3 werkt met 2.5'' schijven, ook wel de laptopschijven. Over de grote kan ik zo geen uitspraak doen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96294 door Peetjuhh
Beantwoord door Peetjuhh in topic Solid state in ps3

Ik elke PS3 is de schijf volgens mij gemakkelijk in te bouwen en kun je dit makkelijk zelf. De PS3 werkt met 2.5'' schijven, ook wel de laptopschijven. Over de grote kan ik zo geen uitspraak doen.


OK, thnx voor je snel antwoord!

Dan zal ik tzt eerst eens kijken of ik die HD er uit vissen kan, en dan kijken welke SSD er in gaat komen. Is er nog iets te zeggen over welke SATA aansluiting?
Ik heb in mijn pc 6 HD's, waarvan er 3 stuks SSD zijn. Die SSD's zijn geloof ik allemaal SATA 600.
De kleinste ....74GB wou ik tzt al vervangen in de PC, dus als die in de PS3 kan ...:P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96379 door Peetjuhh
Beantwoord door Peetjuhh in topic Solid state in ps3
Mogguhh,

Een makkie was het de hd van die PS3 er uit te halen,, dat is het goeie nieuws. :laugh:

Slechte nieuws is, dat ik met geen mogelijkheid die PS3 aan het werk krijg om die SSD (SATA 600) te formatteren.
Op de 1 of andere manier herkent hij hem niet, denk ik. Zoals hierboven al beschreven, had ik een USB stick er in met de nieuwste updatedata.
Maar ook dit hielp mij niet verder.

SATA600 zou backwards compatible moeten zijn, maar of dat het ook werkelijk is ....
Vele uren mee bezig geweest, maar uiteindelijk de originele HD weer teruggezet.

Peet

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96381 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Solid state in ps3

Mogguhh,

Een makkie was het de hd van die PS3 er uit te halen,, dat is het goeie nieuws. :laugh:

Slechte nieuws is, dat ik met geen mogelijkheid die PS3 aan het werk krijg om die SSD (SATA 600) te formatteren.
Op de 1 of andere manier herkent hij hem niet, denk ik. Zoals hierboven al beschreven, had ik een USB stick er in met de nieuwste updatedata.
Maar ook dit hielp mij niet verder.

SATA600 zou backwards compatible moeten zijn, maar of dat het ook werkelijk is ....
Vele uren mee bezig geweest, maar uiteindelijk de originele HD weer teruggezet.

Peet


Hoe zie je dat de HDD niet wordt herkent? Gebeurd er gewoon niets? De PS3 zou namelijk gewoon moeten opstarten, volgens mij zelfs zonder HDD om dan een melding te geven. Krijg je een melding te zien?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96382 door Peetjuhh
Beantwoord door Peetjuhh in topic Solid state in ps3

Mogguhh,

Een makkie was het de hd van die PS3 er uit te halen,, dat is het goeie nieuws. :laugh:

Slechte nieuws is, dat ik met geen mogelijkheid die PS3 aan het werk krijg om die SSD (SATA 600) te formatteren.
Op de 1 of andere manier herkent hij hem niet, denk ik. Zoals hierboven al beschreven, had ik een USB stick er in met de nieuwste updatedata.
Maar ook dit hielp mij niet verder.

SATA600 zou backwards compatible moeten zijn, maar of dat het ook werkelijk is ....
Vele uren mee bezig geweest, maar uiteindelijk de originele HD weer teruggezet.

Peet


Hoe zie je dat de HDD niet wordt herkent? Gebeurd er gewoon niets? De PS3 zou namelijk gewoon moeten opstarten, volgens mij zelfs zonder HDD om dan een melding te geven. Krijg je een melding te zien?


De PS3 start wel op, maar kom in het scherm met tekst (kan dit nu ff niet meer zien om precies aan te geven welke tekst) waarin gevraagd wordt, de PS toets in te druken, of Select en Start knop tegelijk voor de update.
Vanaf daar doet ie niks, kom steeds weer terug in dat scherm met die tekst.
Uiteraard heb ik veel gezocht op internet naar de PS3 en SSD problemen, maar geen oplossing voor dit gevonden. Opmerkelijk was, dat ik nergens tegenkwam hoe die SSD geformatteerd moest zijn, voor je hem er in stopt. Uiteindelijk heb ik hem FAT geformatteerd, maar ook dit was geen oplossing.
Na vele uren klooien, heb ik die SSD maar weer in de PC gestopt.:-)

Oh, wat ik later ook nog geprobeerd heb, is de de data van de originele te kopieeren en dit vooraf al op die SSD te zetten. Maar niet gelukt, daar de PC de data niet zag staan op die HD.

Peet

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #96383 door mrmellow
Beantwoord door mrmellow in topic Solid state in ps3
Moguh Peet, welk merk/type/model SSD probeerde je aan de gang te krijgen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer