Beeldscherm instellingen

10 jaren 3 maanden geleden #100512 door Jilt
Beeldscherm instellingen werd gestart door Jilt
Even topic opgestart voor beeldscherm instellingen voor de PS3 icm GT6. Daar zit kennelijk nogal wat verschil in.

Quote Gjors:

ps. vorige week maakte ik opmerking over niet scherp genoeg zijn, al snel beeldscherm moe.
Wat bleek..... beeldscherminstellingen. kreeg commentaar van visite die even gereden had "wordt jij niet scheel van dat beeld?" Nou was het niet bizar erg, maar net genoeg om er toch last van te hebben.
Na googlen kwam ik hier uit het forum van GTPlanet.
Het heeft mij enorm geholpen :)


Quote GTPlanet, user xSNAKEx:

I've had the luxury of comparing 4 consoles with GT6 side by side and was surprised at the differences between the lot. It is clear some ps3s are MUCH more capable than others in terms of processing power. I suspect this occurs in all games but is more evident when a game maxes out the hardware like GT6,

All testing was done in 1080p on the same TV. PS3 and game settings were mucked around with but kept the same for comparison purposes for an overall result.

Fat 40GB CECHG04. 90nm GPU, 65nm CPU

Very bad FPS. Stuttering in 3d rendering of cars in garage, gallery and dealerships and the animation when you purchase cars.

Really bad game play FPS unless in bumper cam. A high amount of tearing. On screen smoke and chase view really bog this down, so does distant scenery and lots going on screen. A fair amount of microfreezes in game and coming out of driving options

Slim 120GB CECH 2001a model 45nm CPU 65nm GPU

Very poor performer. Lots of tearing and bad fps. This console is very weak for its time. A big surprise. Almost unplayable unless you turn off HDMI deep color and dynamic range and set gt6 to sharpen image. Lots of microfreezes. For example going off course in a licence test would freeze the car still whilst the grass and smoke effects continued going forward for a few seconds before the continue or retry would pop up.

3002b PS3 Slim 320GB. 40nm GPU and 45nm CPU. (the ones that no longer have disc or wifi lights)

The absolute BEST of of any ps3 version I have seen. No tearing whatsoever and almost no frame rate drops. The only time it ever dropped fps even the slightest is chase cam with lots of debris. etc in was evident moon missions. No framerate loss in cockpit view. Not a single stutter in Gallery mode or the buy car animations etc. No mircofreezes. This consoles performance was consistently smooth as silk.

PS3 Super Slim CECH-4002a. 45nm CPU and 40nm GPU

Almost as good as the 3xxx series PS3 Slims but not quite. FPS is generally good but drops are evident when dust is kicked up, and on some tracks a fair amount of consistent tearing was present. No mircrofreezes.

So to all those complaining about bad frame rates when gt6 came out, you can post here what ps3 version and model you have and your ps3 display settings.

Important note
I can confirm setting GT6 to SHARPEN IMAGE in the video options greatly increases FPS on problem systems. In addition, "XMB" Display Settings, HDMI deep colour and dynamic range to "off" or "limited" eases the rendering burden as well.

EDIT:I have confirmed dthe 3xxx series ps3 slim is in fact a 3002B console. I also completely forgot to mention the microfreezes.


i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mv1979

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100514 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Beeldscherm instellingen
Dit zijn de tech specs van de PS3: en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_technical_specifications

Zelf dit toegepast en op de PS3 de deep color aangepast en in GT6 beeldscherm op verscherpen.
Ziet er inderdaad rustiger en strakker uit.
Kan niet zeggen dat ik meteen heel veel verschil zie, maar dat zal met een race avondje moeten blijken.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100518 door mr-dre-70
Beantwoord door mr-dre-70 in topic Beeldscherm instellingen
Heb momenteel bij willow spring 20 miles race erveel last van wit scherm. Zeer lastig bij bochten inschatten. Ik rij met auto vol in beeld. Hebben er meer last van of heb ik een instelling fout staan. Zag namelijk op youtube iemand met dashboard view en die had gewoon scherp beeld.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100519 door gjors65
Beantwoord door gjors65 in topic Beeldscherm instellingen

Ziet er inderdaad rustiger en strakker uit.
Kan niet zeggen dat ik meteen heel veel verschil zie, maar dat zal met een race avondje moeten blijken.

.
Precies,.had zelf ook zoiets; is dat alles? maar het beeld is dus wel degelijk veel rustiger voor je ogen.
btw. thx voor het verplaatsen ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100522 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Beeldscherm instellingen

Fat 40GB CECHG04. 90nm GPU, 65nm CPU

Very bad FPS. Stuttering in 3d rendering of cars in garage, gallery and dealerships and the animation when you purchase cars.

Really bad game play FPS unless in bumper cam. A high amount of tearing. On screen smoke and chase view really bog this down, so does distant scenery and lots going on screen. A fair amount of microfreezes in game and coming out of driving options

Yep, heb dus de slechtste van den hoop... :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100542 door WhiteAnimal166
Beantwoord door WhiteAnimal166 in topic Beeldscherm instellingen
Met dymamic range op limited werd de boel wel erg flets. Heb een donkere PS3 achtergrond en ipv diepzwarts werdt het donkergrijzig. Maar ook de rest vd kleuren was washed out. Maakte dat bij jullie niks uit?

Gauw weer aangezet want ik ga niet naar een uitgebleekt beeld zitten turen.

"On track I don't fear anyone, but respect everyone"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WhiteAnimal166
  • WhiteAnimal166's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_WhiteAnimal - D2G
Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100615 door Peetjuhh
Beantwoord door Peetjuhh in topic Beeldscherm instellingen
Fat type ...

OK, heb ook ik dus de slechtste van die serie.

Lage FPS, maar goed dan dat ik ook niet de snelste rijder ben ...anders gaat die Fat nog eerder op zijn plaat.:-)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100616 door GTHQ_Fantasmagor
Beantwoord door GTHQ_Fantasmagor in topic Beeldscherm instellingen

Fat type ...

OK, heb ook ik dus de slechtste van die serie.

Lage FPS, maar goed dan dat ik ook niet de snelste rijder ben ...anders gaat die Fat nog eerder op zijn plaat.:-)


Ik probeer dit topic te volgen/begrijpen. FAT = eerste modellen ps3 ofzo?? Ik heb er een met 250 gig, is dat dan een FAT 250??

FPS = frames per second neem ik aan? Maar als dit dmv een snellere hd meer FPS laat zien ben je toch niet sneller in GT6 mag ik hopen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100618 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Beeldscherm instellingen

Ik probeer dit topic te volgen/begrijpen. FAT = eerste modellen ps3 ofzo?? Ik heb er een met 250 gig, is dat dan een FAT 250??

FPS = frames per second neem ik aan? Maar als dit dmv een snellere hd meer FPS laat zien ben je toch niet sneller in GT6 mag ik hopen?

Met FAT type bedoelt hij 1 van de eerste modellen, dus het dik model nog. Jouw 250GB zal waarschijnlijk al een afgeslankt model zijn.

FPS is inderdaad frames per second. Het aantal FPS dat je ziet heeft geen effect op de tijd die je neerzet. De wat oudere modellen hebben blijkbaar wat meer moeite om de beeldjes op je scherm te toveren waardoor het soms wat schokkerig overkomt op beeld. Hoe meer FPS, hoe vloeiender het beeld
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GTHQ_Fantasmagor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #100623 door mv1979
Beantwoord door mv1979 in topic Beeldscherm instellingen
Ik heb ook nog een 'dikke ouwe' 80 gb, ik merk er eerlijk gezegd weinig van. Tijdens racen geen problemen, alleen soms wel eens lichte bevriezingsverschijnselen als ik bij een licensetest van de baan ga of zoiets. Heb dit weekend wel de genoemde instellingen veranderd maar geen verschil opgemerkt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer