Project Cars Stuur setting

8 jaren 10 maanden geleden - 8 jaren 10 maanden geleden #111314 door Djie
Project Cars Stuur setting werd gestart door Djie
Zie vele berichten voorbij komen over instellingen van het stuur in Project Cars. Er zijn veel opties om de "out of the box feel" te verbeteren. Zelf heb ik nog geen PS4 en compatible stuur om er iets over te roepen maar het lijkt me goed om met elkaar de settings die je gebruikt te delen.

Bij het delen van info graag het volgende vermelden:
Platfrom: PC/PS4/anders
Stuurtype: Thrustmaster T500 / Thrustmaster T300 / Fanatec modellen
Setting: Maak screenshotje of plaats je settings
Kenmerken Settings: Wat zijn de kenmerken van je settings op het circuit
Laatst bewerkt 8 jaren 10 maanden geleden door Djie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jilt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111315 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Project Cars Stuur setting
Goede topic Djie!

Zal straks nog eens wat proberen en hier posten!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111316 door vato
Beantwoord door vato in topic Project Cars Stuur setting

















Heb dit kunnen vind mischien dat het wat mensen kan helpen voor mij is dit hoge wiskunde snap er de ballen van
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NLxAROSA

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden - 8 jaren 10 maanden geleden #111317 door Kaarraak
Beantwoord door Kaarraak in topic Project Cars Stuur setting
Waar ik gisteravond in ieder geval al achter kwam is dat je de stuurinstellingen per auto moet aanpassen. Heb drie verschillende auto's gereden gisteravond en elke keer moet ik de stuurinstellingen weer anders instellen om een fatsoenlijk gevoel te krijgen. Bij de Mercedes E190 werkte het prima om alle stuurinstellingen op 100 te zetten en de feedback force op 60. Toen ik dat even later bij de RUF probeerde was de feedback van het rollen van de auto veel te sterk en moest ik de instellingen aanpassen om de auto een beetje bestuurbaar te maken.

Voor zover ik kan nagaan, slaat hij de instellingen ook niet op. Ik heb gister met auto 1 gereden, de stuurinstellingen aangepast in de pitbox en daarna op 'save' geklikt. Stuurinstellingen waren voor die sessie goed. Daarna sessie gesloten en dezelfde sessie opnieuw opgestart en de stuurinstellingen waren weer standaard... :huh:. Lijkt me dat er ergens wel een mogelijkheid moet zijn om de instellingen per auto zo op te slaan dat hij het automatisch laadt de volgende keer dat je die auto gebruikt, maar die optie heb ik nog niet gevonden.

Edit: PC en Logitech G27.
Laatst bewerkt 8 jaren 10 maanden geleden door Kaarraak.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111319 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Project Cars Stuur setting
VOor de PC, de FFB bestaat uit .xml bestanden die in de map \Users\gebruikersnaam\Documents\Project CARS\FFB worden opgeslagen.
Ik heb een aantal van dit soort tweaker files voor de G25/G27 gedownload, zal ze straks proberen. Als dat werkt, zal ik e.e.a. hier ter beschikking stellen.

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111320 door vato
Beantwoord door vato in topic Project Cars Stuur setting
try this

Heres a ffb setup guide i grabbed off the Race department site from a wmd member who really knows the complicated FFB setup in pcars.

I am assuming the ffb parameters will be the same in the console version?



The most important parameter to check that it's set to 100 is the Force Feedback Strength parameter in the main controller menu. It defaults for many wheels at 75 and some wheels at 50 which is completely wrong. Then make sure FFB damping saturation (the next parameter under FFB strength) is set to zero.

After this I suggest using Real Gain parameter (first value to 0.98, second to 0.1 and last value again t 0.98) unless you have a direct drive wheel (2000$+ wheel).. or even the Fanatec CSW v2.

Then finally remove all smoothing in the car setup FFB menu. All cars default to 0.1 Fx Smoothing which is stupid.

Then I suggest setting the values for most cars like this (note that his is very subjective though. You need to adapt the FFB to your own type of driving):

Fx = 48
Fy = 44
Fz = 54
Mz = 100

Then the top parameter (master scale) to your preferred setting. I usually have it at around 34 to 40, depending on how heavy FFB I want.

Finally one of the most important and one of the most difficult to understand and tweakparameters is called Spindle Arm Angle (or just spindle arm). You can ONLY find it in each car's setup screen when you are NOT in the actual practice/qualifying/race session. So from the main menu go into car setup editing and you will find it as the last value. Many cars have this setting quite nicely set but some cars have it completely wrong. This setting is key to getting a proper feel of the forces through the whole range of slip angles. If you set the value too low you'll have a very tightly centered wheel with little FFB once you cross over optimum slip angle. If you set the value too high the opposite happens.. the wheel is very light and "slow" in the middle and gets progressively stronger the more you turn the wheel. Set it just right and your wheel will be giving you amazing detail.

EDIT: One last note: My way of tweaking FFB is purely based on laptimes. I tweak until I get the ultimate consistent laptimes. I don't care at all about trying to get a wheel to feel "realistic" (which would be completely dead in a normal car) nor do I try to get it "heavy and bumpy". I just tweak it for ultimate important physics information fidelity. I want to know exactly when I'm not at optimum grip levels. This is the only fairly OBJECTIVE way of tweaking FFB because I can directly measure it. I drive 5 laps around Silverstone with default FFB. Check my laptimes. I then tweak the FFB and drive 5 more laps then compare the laptimes. Did I do better? Did I do worse? It's like tweaking a car setup.

FFB can have a HUGE impact on your laptimes, especially if it is "wrongly set". It can truly work against you and make the car feel very odd if it's badly setup. But get it just right and you can vastly improve the laptimes and as an added bonus you wont be spinning and crashing as often either.



Edit: ive been playing with a few paramaters not mentioned in his guide, called SOP in the car ffb setupit helps give a little feel to what the rear end is doing and quit enjoy the added effects

ive raised SOP, Lateral and differential all to .10 i would advise not going any higher as the front and rear effects will start fighting against each other and just feel terrible

The biggest thing people will have to get accustom to is driving slow till there tires heat up, it usually takes 2-3 laps in practice to get th

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden - 8 jaren 10 maanden geleden #111325 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Project Cars Stuur setting
Hierbij een FFB instelling voor de G25 en G27. Ik heb deze geprobeerd en komen aardig in de richting die het zou moeten zijn.

Zip bestand openen, kies de FY + soplateral mux en kopieerd de FFB map naar:

\Users\gebruikersnaam\Documents\Project CARS\

Hoe dit voor de PS4 werkt heb ik nog niet duidelijk, mogelijk dat Mark wat kan aanvullen?

Mocht je voor een bepaald stuur op de PC iets willen, ik kan op het WMD forum, waar alles staat te downloaden, dus laat maar weten.
Tevens hieronder nog een basis tweak voor diverse Logitech sturen:


i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Bijlagen:
Laatst bewerkt 8 jaren 10 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden - 8 jaren 10 maanden geleden #111335 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Project Cars Stuur setting
Wat tips van Inside Sim Racing voor de PS4:

Laatst bewerkt 8 jaren 10 maanden geleden door Djie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: vato

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111337 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Project Cars Stuur setting
Inmiddels met de Jack Spade stuur settings voor de PC aan de gang gegaan, die zijn erg goed.

Kan ik een ieder aanraden!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 10 maanden geleden #111359 door Kevin-R34
Beantwoord door Kevin-R34 in topic Project Cars Stuur setting
@Toon

Ik heb precies gedaan zoals je zei zoals in het ander topic ook. Maar in het spel veranderd er maar niks.. Ik weet niet waar het fout gaat. Wie wilt er een paar foto's/printscreens maken van die instellingen? Zodat ik het op die manier kan doen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer