Van PS4 naar PC

7 jaren 4 maanden geleden #116907 door GTHQ_Stef
Van PS4 naar PC werd gestart door GTHQ_Stef
Hoi Jongens, ik wil de switch gaan maken van PS4 naar PC. Eigenlijk was ik van plan te wachten op GT Sport, maar het duurt me eerlijk gezegd wat te lang. Daarom wil ik eigenlijk alles gaan vernieuwen voor pc, beter stuur, stabielere stoel etc.

Daarom bied ik mijn complete set aan:

Speciale uitvoering Playseat Evolution Tim Coronel
Logitech G29 (nog bijna nieuw 16 februari 2016 gekocht)
Playstation 4 ( 11 december 2015 gekocht)
Met twee spellen: Project Cars & Assetto Corsa.

Zelfde staat ook op marktplaats maar wist niet of ik die link hier mocht delen.
Mochten er mensen interesse hebben of andere kennen die dit mogelijk zijn. Dan kan je me altijd mailen, bellen, appen etc.

Mvg,

Stefan de Groot
Tel: 0627249721

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_Stef
  • GTHQ_Stef's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116908 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Van PS4 naar PC
Mooie set Stef ;)

Op welke pc game ga je je richten?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #116910 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Van PS4 naar PC
Hier de marktplaats link!

Hulp nodig met samenstellen Stef?

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116911 door Illoeminati
Beantwoord door Illoeminati in topic Van PS4 naar PC
Vraag is altijd, wat is het budget? :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116914 door GTHQ_Stef
Beantwoord door GTHQ_Stef in topic Van PS4 naar PC
Thanks, ga me niet op 1 spel ofzo richten. Meer kijken wat E-sports gaat doen en aangezien je via de PC veel sneller andere spellen kan spelen en aan die competities mee kan doen wil ik dat eerder gaan doen. Daarnaast zijn er hier ook al veel overgestapt naar PC dus zal ik kijken of ik ook weer een wedstrijdje mee kan pakken zo nu en dan. Ik heb nog geen budget ingesteld, wil in ieder geval een beter stuur, zat te denken aan Fanatec en een stabielere stoel met meer dan 1 buis naar voren zeg maar. Als jullie tips hebben of dingen die ik echt nodig heb hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Stefan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GTHQ_Stef
  • GTHQ_Stef's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116917 door CrossEEEh
Beantwoord door CrossEEEh in topic Van PS4 naar PC
Ik zit hier dus ook serieus over na te denken, maar er zit nogal een prijskaartje aan als er een nieuwe pc en nieuw stuurtje moet komen. Dat prijskaartje houd mij (nog even) tegen. Ik vraag mij echter wel af hoeveel mensen hier overgestapt zijn naar PC? Hoeveel deelnemers hebben jullie gemiddeld met een event van PC of AC?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116918 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Van PS4 naar PC

Ik zit hier dus ook serieus over na te denken, maar er zit nogal een prijskaartje aan als er een nieuwe pc en nieuw stuurtje moet komen. Dat prijskaartje houd mij (nog even) tegen. Ik vraag mij echter wel af hoeveel mensen hier overgestapt zijn naar PC? Hoeveel deelnemers hebben jullie gemiddeld met een event van PC of AC?


Ik schat dat een man of 30 is overgestapt inmiddels.
Probleem daarmee is dat er zoveel te bieden is op PC, dat ook daarmee het onderlinge contact verdwijnt en versnippert..
Meeste events starten met een man of 14, aan het einde zijn we meestal met een man of 7 a 8 over.
Dus echt veel is het nog niet.

Meest wordt er met AC gespeeld. Project Cars kreeg ik niet van de grond en RaceRoom of rFactor2 is voor een deel haalbaar, de rest niet.

Als je de hele zwik ineens wil aanschaffen, is dat inderdaad serieus veel geld.

Ik stond op het punt te kiezen tussen PS4 met nieuw stuur, of PC met oud stuur.
Dat was zo om het even en de PC die ik heb gebouwd was zoveel beter dan de console, dat die keuze snel gemaakt was. Hier heb ik GEEN spijt van en ik ga ook niet meer terug, alhoewel ik de tijden dat we zo intensief met elkaar aan het racen waren wel mis.

Mijn stuur ging uiteindelijk stuk, dus kwam er toch weer een (tweedehands) nieuwe.
Ook inmiddels de pedalen weer vervangen, dus stapsgewijs komt er telkens weer wat bij.
Maar goed, het blijft een dure hobby!

Een PC heb je voor rond de 1000,- euro waarmee je heel goed uit de voeten kunt.

Beetje afhankelijk wat je verder wil.

Als je een nieuwe seat wil, dan zijn er voor rond de 400 a 500 euro stevige seats beschikbaar. Ik heb zelf de GTOmega Evo, en die is echt rock solid.

Had ik echter een paar duizend euro over, dan zou ik voor een rSeat gaan oid, met een Fanatec v2. Maar dat zet je gerust 3.500 euro achteruit in die combi.
(en toen schrok hij weer wakker en was blij met wat er al staat ;-)

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116923 door CrossEEEh
Beantwoord door CrossEEEh in topic Van PS4 naar PC
Zag dit staan bij de media markt. Heb zelf niet heel veel verstand ervan, maar wanneer je zelf iets samensteld ben je toch wel een stukkie goedkoper en beter uit.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116924 door Djie
Beantwoord door Djie in topic Van PS4 naar PC
Hahah 34Ghz bij dat 2e plaatje :)
Mijn inziens veelste te duur, voor dat geld kan je veel meer krijgen. Ik kijk zelf vaak naar de "Best Buy Guide" van Tweakers. Is vaak een goede indicatie waarna je nog wat tweaks kan doen aan verschillende componenten om echt alles goed op elkaar aan te laten sluiten, de laatste bbg: tweakers.net/reviews/4967/3/desktop-best-buy-guide-november-2016-high-end-gamesysteem.html

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #116925 door HF_BobdeBauer
Beantwoord door HF_BobdeBauer in topic Van PS4 naar PC
Voor die prijs van de Asus mag er minimaal een GTX1070 kaart in zitten.
Beide vindt ik ze wel duur eigenlijk.
Ik zou eerder iemand vragen die op basis van een budget je wil helpen iets zelf te bouwen.
Dan kun je er ook gelijk voor zorgen dat de koeling in orde is. Wat ook niet geheel onbelangrijk is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer