Ferrari AC interior

In een developer dagboek van Assetto Corsa zijn de laatste ontwikkelingen die op stapel staan gecommuniceerd. Voor de aankomende periode betekent dit samengevat:

Banden
Het banden model in 1.5 is verder uitgewerkt waarin temperatuur, verschil in compound en piek performance verder zijn ontwikkeld.

Pitstops
Pitstop features zijn uitgebreid met herstel van bodywork en compound veraderen, waardoor endurance racen ook in multiplayer goed mogelijk wordt.

AI
De computer gestuurde auto's zijn verbeterd zodat er ook bij single player een meer realistische race kan ontstaan.

Auto's
Mazda is bij de club gekomen! Op 18 mei komt het Japanse Car Pack met hierin de Mazda MX5 straat en race uitvoering, de MX5 2015 cupracer, de RX7, de 2015 Nissan 370Z Nismo, de Nissan GT-R R34, drie versies van de Toyota Supra en twee versies van de Toyota AE-86. Tevens komt in een gratis update de Mazda 787B beschikbaar en een Mazda Miata.
Op 3 juni is de release van de console versie, waarbij ook een pack beschikbaar zal zijn via Steam voor de Ferrari 488 GTB, Ferrari FXX K, Praga R1 en Audi A1 S1.

Circuit
Een laserscanned Spielberg A1 Ring is gepland rond het Formule 1 race weekend van 3 juli 2016.

Physics
Er staat op de planning dat er verbetering komt aan de remmen en hoe de temperatuur daar invloed op heeft en ook en AWD algoritme is herschreven.

Login om te antwoorden


HF_BobdeBauer's Profielfoto
HF_BobdeBauer antwoordt op het onderwerp: #115460 8 jaren 2 weken geleden
Ook het geluid heeft een goeie update gehad. Vooral ook het effect van weerkaatsing.
Illoeminati's Profielfoto
Illoeminati antwoordt op het onderwerp: #115457 8 jaren 2 weken geleden
Grafisch is het inderdaad heel mooi nu. Zelfs de vlammetjes beginnen op wat te lijken :)
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #115450 8 jaren 2 weken geleden
Ongelofelijk wat mooi!!!

Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #115434 8 jaren 2 weken geleden

Grafisch heeft het wel een leuke update gekregen. Valt me ook op dat op de borden langs de weg (op die grote USA baan) reclame staat voor de komende packs :) De 595, Japanese pack op 18 mei. Moeten we nu elke baan gaan checken voor hints? :p


Of gewoon de frontpage hier.... Staat daar namelijk ook al :laugh:
Illoeminati's Profielfoto
Illoeminati antwoordt op het onderwerp: #115433 8 jaren 2 weken geleden
Grafisch heeft het wel een leuke update gekregen. Valt me ook op dat op de borden langs de weg (op die grote USA baan) reclame staat voor de komende packs :) De 595, Japanese pack op 18 mei. Moeten we nu elke baan gaan checken voor hints? :p
Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #115432 8 jaren 2 weken geleden
En hier wat beelden van 1.5:



Jilt's Profielfoto
Jilt antwoordt op het onderwerp: #115429 8 jaren 2 weken geleden
En versie 1.5 is vanaf nu beschikbaar op Steam.

Hij weegt 2,4 GB!!
Djie's Profielfoto
Djie antwoordt op het onderwerp: #115426 8 jaren 2 weken geleden
Hier het voorlopig complete changelog voor v1.5:

- New Abarth 595esseesse and S1, S2 upgrades
- New Ford Mustang GT 2015
- New Corvette C7 Stingray
- New Black Cat County track
- Nurburgring gp circuit updated
- Nurburgring gp circuit now with 4 layouts
- Silverstone circuit updated
- Monza circuit updated
- Spa circuit updated
- Nurburgring Nordschleife circuit updated
- Nurburgring Nordschleife endurance cup layout added
- Mugello circuit updated
- Magione circuit updated
- Imola circuit updated
- Drift circuit updated
- Vallelunga circuit updated
- Vallelunga classic layout added
- Vallelunga circuit (all layouts) now has 24 car slots
- Activated time progression in Multiplayer
- Damage is now visible in Multiplayer mode for remote cars
- Launcher: steam overlay support disabled due to stability issues
- Launcher: re-instated multi-process mode for CEF due to stability issues
- Launcher: changes to memory usage policy, more aggressive memory releasing thresholds
- Fixed Lamborghini Miura gearbox damage
- Updated drivetrain upshift and downshift timings for all cars
- F6 inside cameras use internal sounds
- Free camera now honours distance multiplier for sound attenuation
- Of all Drivable cameras only Cockpit uses internal sounds
- Transmission sound can have its own volume (by default it shares engine volume, otherwise it uses the TRANSMISSION value set in audio.ini)
- Gearshift sound shares engine volume
- Backfire sound shares engine volume
- Fixed car sound when bottoming out
- Realtime app shows lapped guys (blue) and lapping guys (green)
- Fixed FuelLapEvaluation function
- Fixed fuel consumption on turbo engines
- Fixed inconsistency on UI tech specs
- Modding : added FormCamera functionality to associate internal/external soundset
- Modding : added console commands "observeLights" and "observeFlames" (work as observeDigital); EDIT_MODE is deprecated
- Modding : added Digital Instrument KERS_CHARGE (percentage)
- Modding : added Digital Instrument TOTAL_LAPS (if session is not race then "---")
- Modding : added Digital Instrument CURRENT_LAP
- Modding : added Digital Instrument EST_LAPS (if est is less than 0 then "--.-")
- Modding : added Digital Instrument AMBIENT_TEMP
- Modding : added Digital Instrument FUEL_CONS (UNITS: MPG_UK, MPG_US, L100 or "Kms per Liter" if missing)
- Modding : added Digital Instrument PLACE_HOLDER to avoid fixed digits on texture (use TEXT)
- Modding : added ON_BOARD_LOOKBACK_OFFSET in car.ini
- All tyres now use V7 with brand new heating values (beta: except Exos F1 tyres yet)
- All tyres now use V7 with brand new falloff level and speed (beta: except Exos F1 tyres yet)
- Changed all tyres flex and pressure relation.
- Changed all tyres footprint and pressure relation
- Modified global aero efficiency with yaw angle. Works on all cars
- Added new aero.ini version=3 with new YAW_CL_GAIN values that can stall wings depending on yaw angle
- Yaw angle stalling wings and diffusers for GT2/GT3 cars and Mercedes C9 and Lotus 98T
- All GT2/GT3 cars now have minimum height 55mm
- 200,400,500,1000,2000 meters drag circuits now available
- Modding : ksPreviewBuilder added to sdk/dev folder
- Python Interface:
- initFont(fontfamily, italic, bold)
- setCustomFont(fontfamily, italic, bold)
- getCameraMode()
- setCameraMode(acsys.CM)
- getCameraCarCount(carId)
- setCameraCar(F6 camera index, carId)
- focusCar(carId)
- getFocusedCar()
- getServerName()
- getServerIP()
- getServerHttpPort()
- getServerSlotsCount()
- isCarInPitline(carId)
- isCarInPit(carId)
- isConnected(carId)
- getCarBallast(carId)
- getCarState(carId)
- eKersCharge
- eKersInput
- totally revamped backfire system (will not break mods)
- added new F1 "dash camera" and "Chase camera #2"
- CameraManager : fixed issue globalCameraIndex
- Fixed Camera selection on Replay Interface
- Fixed CameraApp to reflect Dash and Chase changes
- Fixed Camera system messages
- Fixed Random camera wrong cameras + message
- added CameraOnBoard offset to avoid car parts on view
- added new driver model with lod
- added Fuel Lut to solve issues with several cars gauges
- SharedMemory : added new members
- SPageFilePhysics
float turboBoost = 0;
float ballast = 0;
float airDensity = 0;
- SPageFileGraphic
int isInPitLine = 0;
float surfaceGrip = 0;
- SPageFileStatic
float maxTurboBoost = 0;
float airTemp = 0;
float roadTemp = 0;
bool penaltiesEnabled = false;
float aidFuelRate = 0;
float aidTireRate = 0;
float aidMechanicalDamage = 0;
bool aidAllowTyreBlankets = false;
float aidStability = 0;
bool aidAutoClutch = false;
bool aidAutoBlip = false;
- fixed several cars still featuring dashboard "floating" digits
- fixed car scraping volume
- added first implementation of Force Feedback Post Processing (docs in cfg/ff_post_process.ini)
- improved camber calculations
- improved tyre heating on low friction surfaces (grass,sand etc)
- added new "Tyres" app (work in progress)
- Server lap counters and lap times are now 16 bit unsigned ints allowing super long sessions/races