AdHoc Racing Series (Z28)

13 jaren 1 maand geleden - 13 jaren 1 maand geleden #40595 door Jilt
AdHoc Racing Series (Z28) werd gestart door Jilt
AdHoc Racing Series

Het idee
We hebben hier al heel wat online races voorbij zien komen.
Er zijn georganiseerde forum races waarbij drie races of meer gereden worden, endurance races, een week lang dezelfde combi races, spontane races, tijd voor iets nieuws...

Als ik naar mijn eigen situatie kijk, heb ik niet de tijd om zo een racing serie mee te doen. Ook ontbreekt er vaak tijd om endurances voor te bereiden of andere races.

Daarom ook de AdHoc Racing Series.

Ik zal dit topic geregeld bijwerken met leuke spontane races.
Heb je zelf een idee, post hem hier in dit topic.
Wil je zelf een race organiseren, kan je dat ook hier in het topic kwijt.
Gebruik dan de onderstaande layout!

Principe
Het principe is simpel, een zelfde auto op een circuit, nagenoeg zelfde PP's en settings.
Een race duurt ongeveer 10 minuten, na de race is er een korte pauze van enkele minuten, waarna een volgende race wordt gestart.
Hierdoor kan iedereen aanhaken en afhaken wanneer men wil. Als de lounge eigenaar vertrekt, mag het feest gewoon doorgaan.
Niemand heeft echt de ruimte en gelegenheid om te trainen, dus on the job practice!

Race genre: Amerikaanse avond

Race datum:
zaterdag 26 maart 2011, vanaf 21.30 uur
Lounge: TropiiCzZ_Coco_

GTHQ race regels zijn van toepassing.

Circuit: Daytona Road Course, 5 ronden

Auto:
Camaro Z28 RM '69 (Race Modification)
Banden: Zachte race banden
PP: max 530 PP (basis RM settings)
Aanpassingen: Downforce voor 20 en achter 50, bak verhouding max speed 280. Verder geen aanpassingen.
Voorwaarden: Geen slipherstel, Geen stuurhulp, Geen ASM

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast
Bijlagen:
Laatst bewerkt 13 jaren 1 maand geleden door Jilt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40597 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re: AdHoc Racing Series
Kijk prologue style. Lekker instappen en ff lekker casual race. Mijn idee. Hoop alleen wel dat er niet te vaak van combo veranderd word. Moet namelijk altijd wel ff wennen aan een combo voordat ik degelijke rondetijden wegzet.

Alleen nu zitten we weer aan de tijd van donderdagavond vast. Ik wil maandagavond wat dan? Wil ik ook wel meteen een oplossing aanrijken. Post hier als je gaat rijden met je PSN naam erbij dan kan iedereen inhaken. Wil jij dan ook meerijden. Post dan hetzelfde met je PSN naam erbij. Kan de volgende inloggen via diegene die hij al in z'n lijstje hebt staan.

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40598 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re: AdHoc Racing Series
Top Jilterman :P

Ik heb al wel paar keer mee kiunnen doen met de races echter zit ook beetje met het vooraf trainen.
Moet wel om nbeetje aansluiting te vinden bij de echt snelle jongens.
Meedoen is natuurlijk leuk maar beetje hoog eindigen ook wel :ohmy:

Vanaaf moet ik werken maar kiek wel even of ik er toch bij kan komen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40599 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: AdHoc Racing Series

Kijk prologue style. Lekker instappen en ff lekker casual race. Mijn idee. Hoop alleen wel dat er niet te vaak van combo veranderd word. Moet namelijk altijd wel ff wennen aan een combo voordat ik degelijke rondetijden wegzet.

Alleen nu zitten we weer aan de tijd van donderdagavond vast. Ik wil maandagavond wat dan? Wil ik ook wel meteen een oplossing aanrijken. Post hier als je gaat rijden met je PSN naam erbij dan kan iedereen inhaken. Wil jij dan ook meerijden. Post dan hetzelfde met je PSN naam erbij. Kan de volgende inloggen via diegene die hij al in z'n lijstje hebt staan.


Deze heb ik er voor vanavond opgezet, maar idd, als deze bevalt, kunnen we die best een paar dagen laten staan.
Goed idee verder over je PSN achterlaten!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40603 door keijzm73
Beantwoord door keijzm73 in topic Re: AdHoc Racing Series
Super initiatief! Leuk die competities en dat meen ik ook echt. Maar gewoon losstaande races vind ik zeker zo leuk. Wellicht zelfs leuker. Ook onder het mom; nieuwe ronde, nieuwe kansen. En ook voor mij; bij voorkeur niet altijd op dezelfde avond van de week! En gewoon één race op een avond! Eenzelfde evenement langer laten staan is inderdaad ook een leuk idee!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40620 door daan76daan
Beantwoord door daan76daan in topic Re: AdHoc Racing Series
Leuk idee heb hier lang op zitten wachten maar nu gaat het dan toch gebeuren miste het toch wel racen ala gt5p stijl
ben er helaas niet bij vanwege een race bij GBRC maar zal dit topic nauwlettend in de gaten houden
gr Daan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40644 door bullit100
Beantwoord door bullit100 in topic Re: AdHoc Racing Series
Geweldig idee. Maar kan helaas niet vanavond.

Morgenavond ben ik hier de hele avond te vinden.
Lekker korte races, heb er al zin in.

PSN: GTHQ_bullit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40648 door kloek
Beantwoord door kloek in topic Re: AdHoc Racing Series

Leuk idee heb hier lang op zitten wachten maar nu gaat het dan toch gebeuren miste het toch wel racen ala gt5p stijl
ben er helaas niet bij vanwege een race bij GBRC maar zal dit topic nauwlettend in de gaten houden
gr Daan



Daanster als je er zo lang op hebt zitten wachten dan wordt jij een van de mensen die dit heeeeel levend gaat houden toch ? ;) Denk dat er wel wat meer die-hards uit de prologue tijd onder hun rots uitkomen.
( hoop ik) :whistle:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #40669 door Jilt
Beantwoord door Jilt in topic Re: AdHoc Racing Series
De GTHQ_Jilt lounge is geopend!

i5 4590 | 16GB | GTX980 | Win10
T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO | Oculus Rift CV1
www.youtube.com/jiltjes
Clean and Fast

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jilt
  • Jilt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • GTHQ_Jilt
Lees meer
13 jaren 1 maand geleden - 13 jaren 1 maand geleden #40675 door Roomboter
Beantwoord door Roomboter in topic Re: AdHoc Racing Series
Laat ik me nou net opgegeven hebben voor de race die gjors heeft georganiseerd heb op 1 april maar alleen voor de DTM race omdat het hele kampioenschapje te vroeg voor mij begint zoals altijd. Dus morgeavond eerst ff met die DTM waggie gummen en dan kom ik hier ook nog wel rubber opbranden B)


Oefenen voor een race kan echt geen kwaad wat mij betreft. In de Prologue tijd reed ik ook regelmatig oefen rondjes in me eentje. Gewoon om constante ronde te rijden. Een snelle ronde eruit persen is 1 maar contant strakke rondjes wegzetten is een ander kopje thee.


Oh trouwens Toon. Leuk idee hoor. Race like the good old days. Maar worden ook een wagen uit de (nog) ouwe doos :laugh:

Volg me op Twitter Roomboter_GT om op de hoogte te blijven de TT's en overige races.
Virtual Roadster with G27
Fun days of my life
My Youtube Channel
Laatst bewerkt 13 jaren 1 maand geleden door Roomboter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer