Tijdritten en Driftproeven (de andere evenementen)

13 jaren 3 maanden geleden #26002 door keijzm73
Veel aandacht voor de 'bonusraces' van de seizoensevenementen; en terecht! Maar lees niets over de 'tijdritten' en 'driftproeven'. Ergens wel begrijpelijk, want heb hier zelf ook nog maar amper aandacht aan besteed! Maar toch zijn ze wel leuk. Vooral nu ik de circuits beter leer kennen. Al kwam ik gisteren nog niet in de top 2000 van het online klassement :P Dan ook nog niet specifiek een auto voor geprepareerd. Maar wil hier toch eens voor gaan zitten. Gewoon even spieken welke auto de nummer 1 van het klassement heeft gebruikt en deze auto (kopen en) vervolgens tunen naar de maximaal toegestane restricties van het evenement. Ik zag gisteren ook dat je de Ghost van de nummer 1 van het klassement kan downloaden. Zo leer je het betreffende circuit in ieder geval wel érg goed kennen! En ik vind de huidige circuits erg leuk om te rijden.

Met het driften heb ik (nog) niet zoveel! Maar heb daar ook nog niet de juiste auto's voor getuned.

Wat zijn jullie ervaringen met deze andere seizoensevenementen?

Time Trials
4WD Trial Mountain - 394BPH max & 1200kg min.
RWD Deep Forest Raceway - 345BPH max & 1100kg min.

Drift Trials
Autumn Ring Drift Trial
Rome Circuit Drift Trial

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • keijzm73
  • keijzm73's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #26006 door mv1979
Ik ben er volop mee bezig, vind dit ook één van de leukere dingen, ben nu nog met de tijdrit op Circuito de Madrid bezig. Vond het ook raar dat er over de tijdritten vrijwel niets gemeld wordt hier, ook totaal geen discussies. Wat ik ook zo opvallend vind is dat, al is de tijdrit pas een uur geopend, en je het klassement bekijkt dat meteen 90 van de 100 dezelfde auto gebruikt, hoe weten ze nu meteen welke auto het best te gebruiken is voor die tijdrit?

Denk dat ik me hierna ga richten op de Deep Forest tijdrit, ik haat 4wd rijden nl. Driften heb ik überhaupt nog nooit aan gedaan (heeft ook niks met autorijden te maken).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #26013 door keijzm73
Beantwoord door keijzm73 in topic Re: Tijdritten en Driftproeven (de andere evenementen)

hoe weten ze nu meteen welke auto het best te gebruiken is voor die tijdrit?


Vermoed dat dit anders tot stand komt! Iemand zet een snelle tijd neer. De volgende ziet die tijd en kijkt met welke auto (en rijhulpmiddelen) deze tijd is neergezet. Denkt vervolgens (net als jou en vele anderen) dat dat dan wel de snelste auto moet zijn voor dat circuit en gaat daarmee aan de slag. En de volgende ziet dat en doet hetzelfde etc. etc. Dus eigenlijk eerder kuddegedrag! Een eigen theorietje hè. Maar feit is wel dat de snelste tijd in ieder geval met díe auto gereden kán worden. Scheelt je een hoop werk! Maar wat dus niet perse hoeft te betekenen dat het ook de beste auto is voor dat circuit! Maar ja, aan jou om het beste paard van stal te halen.. Mooie uitdaging wel :)

Heb overigens niet de illusie ooit in de top 100 te komen! Maar het laat je wel zien waar je staat in de wereld van Gran Turismo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • keijzm73
  • keijzm73's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #26025 door Rikson66
Beantwoord door Rikson66 in topic Re: Tijdritten en Driftproeven (de andere evenementen)
Waarschijnlijk zijn er (hier) nog niet zo veel mensen mee bezig omdat ze zich nog door de game aan het worstelen zijn.
Daarnaast zijn er mensen die niets geven om tijdrijden.
Behalve als t in de Academy vorm is...
Het is wel een leuke leerschool om wat te prullen met tunes.
Ik heb toevallig die vorige tijdrit op Londen met de Integra gereden.
Bleef op 1.7 seconden steken van de no.1 en stond nog maar op plaats 444.
Heb toen uit nieuwsgierigheid op een ander account dezelfde proef gereden,maar opzettelijk een zeer trage ronde gereden om te weten te komen hoeveel man er eigenlijk wereldwijd aan meegedaan had.
Dat waren er toch ruim 170.000 :ohmy:
Petje af dus voor de gehele zichtbare top 250!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #26026 door keijzm73
Beantwoord door keijzm73 in topic Re: Tijdritten en Driftproeven (de andere evenementen)
Nog best knap; op de 444e plek.. :P Vooral op een deelnemersaantal van 170.000. Maar ook toen kreeg je geen credits of raceniveaupunten? Ik zou vermoeden van wel, maar dan wellicht alleen de eerste 10 ofzo?

Om welke reden heb je de trage ronde gereden onder een andere 'account'? Is toch geen mens die dat ziet? (gewoon nieuwsgierig)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • keijzm73
  • keijzm73's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden - 13 jaren 3 maanden geleden #26028 door Rikson66
Beantwoord door Rikson66 in topic Re: Tijdritten en Driftproeven (de andere evenementen)
Zoals vermeld was die trage ronde op andere account om te weten te komen hoeveel man er meegedaan had.
Je snelst geregistreerde tijd blijft namelijk staan voor die account.Ook al probeer je het met een andere auto.
Je krijgt er helemaal niets voor,geen geld,geen xp.
Het kost dus alleen maar geld (als je toevallig desbetreffende auto niet in je bezit hebt).
Ook een vaag detail,bij de tijdrit op Tsukuba is dus kennelijk de celica rally car t snelst.
Echter hangt er een restrictie van 300 PK aan dit evenement.
Een nieuwe Celica heeft dus al 304 pk,en na wat km rijden worden er dat 306.
Blijkt dat je een tweedehands kunt kopen,voor meer dan 400.000 cr,die op dat moment 299 pk heeft.
Vind 400.000 credits persoonlijk een beetje veel om aan een tijdrit mee te doen waar je niets mee verdient.
Laatst bewerkt 13 jaren 3 maanden geleden door Rikson66.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #26032 door mv1979
ik probeer het meestal wel eerst met een auto uit mn eigen garage die me het meest geschikt lijkt maar dan ben ik altijd echt secondes langzamer. Zoals voor de Madrid tijdrit heb ik nu ook zo'n Evora gekocht (omdat ik het toch al een leuk autootje vind en ik hem toch wel een keer wil hebben) en het klopt dan ook met wat je in de stand ziet, dat ik met die auto dus veel sneller ben.

Ben ook wel benieuwd trouwens hoeveel er daarmee meedoen, als dat er ook 170.000 zijn :blink: (ik sta nu ongeveer 30e lol). Denk trouwens dat maar een klein deel van alle deelnemers echt serieus ervoor gaat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #26076 door keijzm73
Beantwoord door keijzm73 in topic Re: Tijdritten en Driftproeven (de andere evenementen)

Ook een vaag detail,bij de tijdrit op Tsukuba is dus kennelijk de celica rally car t snelst.


Ik weet niet of je mijn vorige post hebt gelezen (ook geen verwijt ofzo) maar denk toch echt dat dit kuddegedrag is! Iemand zet een tijd neer met een bepaalde/ zijn meest favoriete auto binnen de gegeven restricties en de rest denkt dat die auto dan wel het snelste zal zijn en gaat vervolgens ook met die auto tijdrijden!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • keijzm73
  • keijzm73's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker
Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #27713 door gjors65
Ik vind time-trial super!
Stond met meer dan 10 auto's op 1 tijdens de proloog (in Londen)(nu hier 8e geloof ik)
Maar het voordeel dáár was dat alle auto's gelijk waren.
Het tunen wat nu mogelijk is, slaat nergens op! (vind ik)
Ik mag bescheiden stellen dat ik na 4 jaar intensief GTR spelen, aardig een auto kan afstellen.
Maar krijg 't hier niet voor elkaar, tenminste.... om 1 te worden dan.
Heb je wel eens een foto van de nm1 genomen? daar staat de auto totaal op z'n kont en voor helemaal omhoog?? , en het stomme is...het werkt!
Die jongens weten iets ...wat ik niet weet ;)
En ik ga me dan zitten ergeren, en ga dan slechter rijden.
Wat driften betreft; ik vind het zelf geweldig om te doen (heeft wel degelijk met rijden te maken), maar ik mag niet in de schaduw staan bij die jongens die vol rokend over een circuit heen gaan.
Maargoed... oefenen oefenen oefenen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #27833 door Noin
Driften kan ik niet. Reageer ik te traag voor :(

Time Trial heb ik gedaan, stond 67e.
Probleem is dat er nu kei veel mensen een auto hebben die niet bij de dealer te koop is.
En ja de hele top 30 of zo rijdt met die auto dus helaas pindakaas.
Heb geen zin om dagenlang de used cars in de gaten te houden om die ene specifieke auto te vinden.


Ik snap eigenlijk ook niet wat het nut is van die time trials en zo.
Als je echt bij de top 10 wil horen moet je er veeeeel tijd in stoppen, maar wat krijg je er eigenlijk voor?
Als ik bijvoorbeeld 500k zou krijgen als ik in de top50 zou zitten zou ik wel een poging wagen.
Of liever nog kei veel A-spec punten want ik zit nu vast op 34 en kom niet hoger (ik weiger endurance races te doen)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer